آفتاب

تاکید نبیل العربی بر جلب حمایت‌های بین‌المللی بیشتر برای مردم فلسطین

تاکید نبیل العربی بر جلب حمایت‌های بین‌المللی بیشتر برای مردم فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که هیچ راهی جز توافق بر سر جلب حمایت‌های بین‌المللی بیشتر برای مردم فلسطین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این اظهارات "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با "صائب عریقات"، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها مطرح شد.

این مسئولان درخصوص تحولات جدید در اراضی اشغالی فلسطین در سایه افزایش هتک حرمت‌ها به مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها و تماس‌ها و رایزنی‌هایی که در این خصوص در سطح کشورهای عربی و بین المللی صورت می‌گیرد و همچنین نتایج دیدارهای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری، وزیر خارجه آمریکا رایزنی کردند.

لعربی درخصوص نشست شورای امنیت در تاریخ 22 اکتبر جاری که با حضور 60 کشور برگزار شد، صحبت کرد که در این نشست فراهم کردن حمایت بین المللی از مردم فلسطین مورد توجه بسیار اکثریت کشورهای ذی ربط قرار گرفت.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر نیز با عریقات دیدار و با وی درخصوص اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری و نوار غزه و تماس‌های بین المللی و منطقه‌ای برای آرام کردن اوضاع میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی گفتگو کرد.

انتهای پیام

کد N1003823

وبگردی