آفتاب

ظریف: ایران آماده توسعه روابط با اسپانیا است

ظریف: ایران آماده توسعه روابط با اسپانیا است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر جدید اسپانیا در تهران از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با اسپانیا در زمینه های اقتصادی ،فرهنگی ،گردشگری و سایر زمینه ها خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف این مطلب را روز یکشنبه در دیدار ادواردو لوپز بوسکتس سفیر جدید اسپانیا که رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرده بود، بیان کرد.
وی با اشاره به سفر خود به اسپانیا در اوایل سال جاری، تصریح کرد : دو کشور دارای مناسبات خوبی با یکدیگر هستند و فرصتهای زیادی برای گسترش مناسبات بین دو کشور وجود دارد .
ظریف همچنین با اعلام آمادگی برای توسعه روابط در زمینه های گوناگون، گفت:در خصوص تحولات منطقه نیز رایزنی های مستمر بین دو کشور جریان دارد و اسپانیا به عنوان یک عضو غیر دائم شورای امنیت می تواند نقش سازنده ای ایفا کند .
ادواردو لوپز بوسکتس سفیر جدید اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ماموریت در جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضر بسترهای توسعه مناسبات بین دو کشور فراهم است و این امر می تواند همکاریهای دو کشور در همه زمینه ها را ارتقاء بخشد.

4949

کد N1003762

وبگردی