آفتاب

نماینده مجلس:قوه قضاییه با توهین کنندگان به مسئولان کشور برخورد کند

نماینده مجلس:قوه قضاییه با توهین کنندگان به مسئولان کشور برخورد کند

روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نوشت: قوه قضاییه و دادستان کل کشور باید با تندروها و افرادی که رفتارهای تندروانه در پیش گرفته‌اند برخورد کنند؛ به خصوص با آنهایی که به مسئولان نظام توهین می‌کنند.


بهروز نعمتی با اشاره به توهین اخیر به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس گفت: توهین به این اشخاص بار اول نیست؛ این تندروی‌ها و توهین از سوی افرادی تمامیت‌خواه که تنها خودشان را می‌بینند و کاری به کشور و مشکلات مردم ندارند‌، انجام می‌شود. آنها به دلیل نرسیدن به اهدافشان تلاش می‌کنند از هیچ ابزاری برای پیگیری مسائل خود دریغ نکنند.
وی با اشاره به تجمع عده‌ای مقابل مجلس در ماه گذشته در اعتراض به طرح نحوه اجرای برجام گفت: این تجمع نشان داد که این افراد از کجا آمده‌اند؛ افرادی سازمان‌دهی شده که حاضرند برای رسیدن به اهدافشان هر کاری بکنند. آنها علاوه بر توهین به رئیس مجلس در گذشته از توهین به رئیس‌جمهور و نوه امام نیز دریغ نکردند، اینها رفتارهای مذموم و ناپسندی است که در نهایت به مجموع نظام لطمه می‌زند.
نعمتی با تاکید بر اینکه مجلس بعد از دو ماه کار کارشناسی و استماع نظرات مخالفان و موافقان به طرح نحوه اجرای برجام رای مثبت داد گفت: این طرح به تایید مقام معظم رهبری رسید و ایشان در نامه به رئیس‌جمهور این طرح را بازدارنده بسیاری از مسائل دانستند؛ حال اینکه رئیس مجلس به دلیل چنین طرحی به منافق و برهم‌ زننده برجام متهم شود‌، نشان می‌دهد که چنین افرادی به اهدافشان نرسیده‌اند که این توهین‌ها را انجام می‌دهند.
نعمتی با تاکید بر اینکه اجرای برجام تصمیم کلی نظام است گفت: یادمان نرود که مصوبات مجلس زمانی به قانون تبدیل می‌شود که به تایید فقهای شورای نگهبان برسد؛ این مصوبه را شورای نگهبان تایید کرد؛ نهادی که با هیچ کسی تعارف ندارد و اگر برجام مشکل داشت قطعا آن را رد می‌کرد و یا خواستار اصلاح آن می‌شد که این اتفاق رخ نداد.
وی افزود: به نظر بنده این عده به دلیل از دست دادن موقعیت سیاسی‌شان متوسل به این اقدامات تندروانه می‌شوند و حتی از اتهام زدن به مسئولان نظام همچون ضد انقلاب‌، خیانت و منافق دریغ نمی‌کنند که این کار جفا به آنها است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه تاکید کرد: قرار نیست که هرچه ما بخواهیم به عمل برسد؛ نظام جمهوری اسلامی کشوری با اقتدار در منطقه است که باید مسائلش را پیش ببرد؛ نه اینکه عده‌ای تمامیت‌خواه و تندرو به دنبال آن باشند که هر آنچه بر وفق مرادشان است انجام شود و برای رسیدن به اهدافشان به هر ابزاری متوسل شوند.
نعمتی با گلایه از مسئولان قوه قضاییه در عدم برخورد درست با مسببان حادثه قم گفت: اگر مسئولان قوه قضاییه حفاظت اطلاعات سپاه یا وزارت اطلاعات برخورد مناسبی با مسببان حادثه قم در توهین به رئیس مجلس انجام می‌دادند اکنون کار به اینجا کشیده نمی‌شد که این عده به خودشان اجازه دهند در حضور رهبری پرخاشگری و تندخویی کنند و شعارهای آنچنانی بدهند؛ قطعا در این قضیه باید قوه قضاییه قاطعانه وارد شده و برخورد کند.
وی با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور درمورد برجام باید برای همه فصل الخطاب باشد‌، گفت: رویکرد این افراد تندرو عین بی‌بصیرتی است؛ نکند زمانی از تندرویی بی‌بصیرت شویم. این افراد باید بدانند که در مورد برجام کلیت نظام توافق کرده است و آقای لاریجانی با شهامت‌، جسارت‌، شجاعت‌ و از خودگذشتگی برجام را به اینجا رساند و نمایندگان تایید کردند. پس ایشان نباید مورد ظلم واقع شود که اگر این پرده گر افتد‌، نه تو مانی و نه من.
نعمتی تاکید کرد: اگر قرار باشد که خدای ناکرده با این رفتارها به هر مسئولی توهین کنیم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود تقاضایم از دادستان کل کشور و قوه قضاییه برخورد با مسببان این رفتارهای تندروانه است که نباید تعارفی هم وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم و شان مسولان نظام را حفظ کنیم چون سران قوا شبانه روز برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند.
1717

کد N1003690

وبگردی