آفتاب
نماینده شیراز با مهر مطرح کرد:

«حساسیت زدایی» هدف هماهنگ‌کنندگان سفر سیاسیون جنجالی به ایران

«حساسیت زدایی» هدف هماهنگ‌کنندگان سفر سیاسیون جنجالی به ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس حساسیت زدایی و تست جامعه را مهمترین هدف تیم های هماهنگ کننده سفر سیاسیون بد سابقه غربی به ایران خواند و گفت: سفر این افراد باعث ایجاد فضای دو قطبی در جامعه می شود.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره سفر جک استراو وزیر خارجه سابق انگلیس به ایران گفت: هدف از ورود این هیات ها را حساسیت زدائی جامعه نسبت به چهره های جنجالی خواند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم از این چهره های جنجالی خاطره خوبی ندارند و نسبت به آن ها سوء ظن وجود دارد.

وی ادامه داد: افرادی که رفت و آمد این هیات ها را تدارک می بینند به دنبال حساسیت زدائی و تست جامعه نسبت به افراد دارای سوء سابقه در تاریخ سیاسی ایران هستند.

قادری ورود این چهره ها به کشور را موجب ایجاد چند دستگی در جامعه خواند و گفت: مسئولان نباید اجازه دهند جامعه بعد از برجام به سمت چندگانگی و دو قطبی سوق پیدا کند.

وی ایجاد دو قطبی در جامعه را راهکاری برای نفوذ دشمنان خواند و گفت: طبق فرمایشات رهبری دشمنان به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  گفت: اظهارات مسئولان وزارت خارجه در مورد سفر هیات های سیاسی خارجی به ایران آنهم با حضور چهره های جنجالی نمی تواند توجیه کننده حساسیت ها و نگرانی های مردم باشد. باید مسئولان به نگرانی ها و دغدغه های مردم بیشتر توجه کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: مسئولان وزارت خارجه باید توجه بیشتری به تیم های سیاسی و توریستی که با حضور چهره های جنجالی به کشور سفر می کنند داشته باشند زیرا برخی از این افراد در تحریم ها و بازی های سیاسی علیه ایران نقش آفرین بودند و حضورشان در کشور محل اشکال است.

به گزارش مهر جک استراو وزیر امورخارجه سابق و نماینده فعلی پارلمان انگلیس از روز یک شنبه هفته گذشته به همراه خانواده خود وارد ایران شده و تاکنون به شهرهای تهران، یزد، اصفهان و شیراز سفر کرده است.

گفته می شود وی در این شهرها تلاش کرده تا از نزدیک با مردم ارتباط گرفته و نطراتشان درخصوص موضوعات مختلف را جویا شود.

 جک استراو در آغاز بحران ساختگی غرب علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان، وزارت خارجه انگلیس را برعهده داشت و به همراه همتایان آلمانی و فرانسوی خود در پائیز ۸۲ به تهران سفر کرد تا در گفتگو با حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، مانعی بر سر راه پیشرفت هسته ای ایران ایجاد کنند. اقدامی که در نهایت با امضای توافق سعدآباد از سوی طرفین صورت گرفت اما با بدعهدی طرف مقابل، عمر چندانی پیدا نکرد.

کد N1003599

وبگردی