آفتاب

شرط نشریه کارگزاران برای حمایت از عارف در انتخابات مجلس

شرط نشریه کارگزاران برای حمایت از عارف در انتخابات مجلس

هفته نامه صدا در سرمقاله خود به قلم محمد قوچانی نوشت: همه‌ اصلاح‌طلبان از جمله ما از نامزدی افرادی مانند دکتر محمد رضا عارف در انتخابات مجلس دهم دفاع می‌کنیم و فکر می‌کنیم مردم نیز با رای بالایی به فهرست اصلاحات رای خواهند داد اما از بستن لیست و تعیین سر لیست مهمتر، تعیین سازو کار فراکسیون آتی اصلاح‌طلبان در مجلس دهم است که ماجرای فراکسیون اصلاحات در شورای شهر تهران در آن تکرار نشود.

از هم‌اکنون باید فهرست مجلس را به گونه‌ای چید که افراد مردد، فاقد هویت و نیز کاسبکاران سیاسی وارد فهرست اصلاحات نشوند و سربزنگاه به اردوی ضد اصلاحات نپیوندند. در این‌باره مدیریت درونی فراکسیون اصلاحات حتی از ریاست مجلس دهم هم مهمتر است. باید از درویش مسلکی، تعارف‌مآبی و چند جانبه‌گرایی در سطح رییس فراکسیون اصلاحات برحذر بود.
به همان اندازه که رییس مجلس باید فراجناحی عمل کند، رییس فراکسیون اصلاحات نباید فراجناحی (در بیرون از جبهه اصلاحات) باشد و چه باک که هم خود او و هم تک‌تک اعضای فراکسیون اصلاحات پیمان‌نامه تشکیلاتی و آیین‌نامه فراکسیونی امضا کنند و به برنامه‌ها و تصمیمات فراکسیون متعهد باشند... افرادی مانند دکتر محمد رضا عارف با چنین پلان و برنامه‌ای می‌توانند نماینده مناسبی برای جبهه اصلاحات در مجلس دهم باشند، چه در صدر لیست باشند، چه لیست به قول سعید حجاریان به صورت الفبایی تنظیم شود؛ چه رییس مجلس باشند، چه تنها در راس فراکسیون اصلاح‌طلبان قرار بگیرند؛ چه آقای ناطق نوری نامزدی در مجلس دهم را بپذیرد و چه در غیر این صورت علی لاریجانی به عنوان نامزد اصولگرایان معتدل وارد مجلس شود و حتی به ریاست مجلس برسد؛ نقش اصلاح‌طلبان تمام نمی‌شود. به شرط آنکه جبهه اصلاحات متحد، مستقل و موثر وارد مجلس دهم شود.

27214

 

 

کد N1003494

وبگردی