آفتاب

پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات لهستان

پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات لهستان

بر اساس پیش‌بینی‌ها حزب محافظه‌کار قانون و عدالت با شکست حزب حاکم لهستان برنده انتخابات عمومی این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نظرسنجی از رای‌دهندگان نشان می دهد که این حزب احتمالا با کسب ۳۹ درصد آرا، کرسی های کافی برای تشکیل دولت خواهد داشت.

یاروسلاو کازیسنکی، رهبر این حزب که از منتقدان اتحادیه اروپاست اعلام پیروزی کرده و اوا کوپاچ، وزیر خارجه از حزب میانه "سکوی مدنی" شکست را پذیرفته است.

به گزارش بی بی سی، اگر این نتایج تایید شود، این اولین بار از زمان استقرار سال ۱۹۸۹ دموکراسی در لهستان خواهد بود که یک حزب به تنهایی برنده کرسی های کافی برای ایجاد دولت می شود.

بحران پناهندگان اروپا از بحث های مهم این انتخابات بود. درحالی که دولت با پذیرش ۷ هزار مهاجر موافقت کرده، احزاب مخالف از آن انتقاد کرده اند.

کازینسکی هفته پیش پس از آن که اشاره کرد مهاجران ممکن است با خود بیماری و انگل به لهستان بیاورند مورد انتقاد قرار گرفت. کازینسکی، ۶۶ ساله، خود شخصا برای نخست وزیری نامزد نشده و در عوض بیتا زیدلو را که چهره ای نسبتا ناشناس است به عنوان گزینه حزب برای این پست نامزد کرده است. با این حال ناظران می گویند که اگر حزب قانون و عدالت به یک پیروزی قانع کننده دست یابد، کازینسکی ممکن است خود نخست وزیر شود.

انتهای پیام

کد N1003482

وبگردی