آفتاب
المیادین روایت کرد؛

در دیدار بشار اسد و پوتین چه گذشت؟

در دیدار بشار اسد و پوتین چه گذشت؟

یک شبکه عرب‌زبان به نقل از منابع آگاه از طرح جدید روسیه برای حل بحران سوریه که توسط پوتین در جریان دیدار با اسد مطرح شد، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه از طرح جدید روسیه برای حل بحران سوریه که در جریان دیدار اخیر ولادیمیر پوتین و بشار اسد مطرح شد، پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد پوتین به اسد برای حل بحران سوریه مبنی بر آغاز مذاکرات سیاسی میان دولت و مخالفان، تشکیل دولتی مشترک از دو طرف و تعیین موعد انتخابات پارلمانی و سپس ریاست جمهوری است.

پوتین به اسد اطمینان داده است که تا زمان برگزاری هر یک از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، اسد در پست خود باقی می ماند و تغییر و تحولات در تشکیل دولت مشترک پیش از انتخابات، پست ریاست جمهوری را شامل نمی شود.

بر اساس طرح رئیس جمهوری روسیه، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سوریه آزاد خواهد بود و همه می توانند در آن مشارکت داشته باشند.

این شبکه لبنانی همچنین به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که پوتین در دیدار با اسد از آمریکا و انگلیس به عنوان دشمنان سرسخت روسیه یاد کرده و گفته است: در این میان فرانسه نیز از طریق فروش سلاح به دنبال تأمین منافع خود است.

از سوی دیگر، بشار اسد در جریان دیدار با پوتین با موضوع پیوستن افراد مسلح مخالف دولت به ارتش سوریه موافقت کرده است. اسد به این شرط با پیوستن افراد مسلح به ارتش موافقت کرده است که سلاح های خود را روی زمین گذاشته و به مبارزه با تکفیریها بپردازند.

این در حالی است که تاکنون هیچ منبع رسمی خبر شبکه المیادین در خصوص محتوای دیدار پوتین و اسد را تأیید نکرده است.

کد N1003316

وبگردی