آفتاب
در مراسم تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید مالی

ظریف: همه کشورهای اسلامی برای کشف دلایل بروز فاجعه منا همکاری کنند

ظریف: همه کشورهای اسلامی برای کشف دلایل بروز فاجعه منا همکاری کنند

سفیر جدید جمهوری مالی، رونوشت استوارنامه‌اش را به وزیر خارجه کشورمان تقدیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بوبکر گورو دیال در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت مالی را درباره جان­ باختگان حادثه غم­ بار منا، به وزیر خارجه، دولت و ملت ایران اعلام کرد.

او با اشاره به کشته شدن بیش از 200 نفر از شهروندان مالی در این حادثه، این رقم را بیش‌ترین تعداد در بین کشورهای آفریقایی عنوان کرده و برای جان ­باختگان این فاجعه، آرزوی آمرزش کرد.

سفیر جدید جمهوری مالی در تهران هم‌چنین با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و شش کشور، آن را دستاوردی بزرگ خوانده و تأکید کرد کشورش تحولات پیش ­آمده در ایران را دنبال می­‌کند.

وی ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهور و وزیر خارجه مالی به رییس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان، از ظریف برای سفر به مالی دعوت کرد.

دیال در پایان ضمن ابراز نگرانی از کشیده شدن دامنه تروریسم به مناطقی از این کشور، ایران را دارای تجربیات با ارزش در مبارزه با تروریسم خواند و خواهان همکاری در این زمینه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تسلیت به دولت و ملت مالی در خصوص جان ­باختگان فاجعه منا، ابراز امیدواری کرد همه کشورها برای کشف دلایل بروز این فاجعه و جلوگیری از تکرار مجدد آن، تلاش و همکاری کنند.

محمد جواد ظریف هم‌چنین ضمن تشکر و ابراز امیدواری برای دیدار از مالی، مشکل تروریسم را یک مشکل حاد برای همه کشورها عنوان کرده و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

انتهای پیام
کد N1003236

وبگردی