آفتاب

اعتراض حامیان دموکراسی به لندن

اعتراض حامیان دموکراسی به لندن

حامیان دموکراسی به دستگیری یک فعال چینی در جریان سفر شی جینپینگ به لندن اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی،‌ شائو جیانگ روز چهارشنبه به دلیل کنار زدن موانع موجود در مسیر حرکت کاروان شی جینپینگ، رییس جمهوری چین در لندن و قرار گرفتن در مقابل کاروان با در دست داشتن یک پلاکارد دستگیر شد، منزل این فرد مورد تفتیش قرار گرفت و کامپیوترش مصادره شد.

دو تن از حامیان دموکراسی در چین در بیانیه‌ای اعلام کردند،‌ انگلیس نشان داد که به نفع تضمین توافقات تجاری‌اش حقوق بشر را نقض می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: انگلیس به دولتی متمایل است که هیچ بویی از اجرای قانون نبرده و در آن آزادی سخن وجود ندارد؛ کشوری که جاه طلبی‌های ژئوپلیتیکی‌اش تهدید کننده امنیت کشورهای همسایه و شاید کل جهان باشد.

این دو فعال حامی دموکراسی با شرم آور خواندن نوع رفتار دولت لندن در قبال فرد بازداشت شده، اعلام کردند: تجارت و منافع اقتصادی بر حقوق بشر اولویت دارد. معترضان در تبعید چینی در حال حاضر در کشورهایی با دموکراسی که به آنها پناهندگی دادند، هم در امان نیستند.

سفر رییس جمهوری چین به لندن یکسری تظاهرات را به خاطر سوابق حقوق بشری و مسائل دیگر در پی داشت. دو فعال تبتی نیز به خاطر تلاش برای به اهتزاز درآوردن پرچم تبت همزمان با عبور کاروان حامل رییس جمهوری چین دستگیر شدند.

انتهای پیام

کد N1003187

وبگردی