آفتاب
حبیبی:

شتابزدگی در اجرای تعهدات آسیب‌های جدی برای منافع ملی دارد

شتابزدگی در اجرای تعهدات آسیب‌های جدی برای منافع ملی دارد

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه باید دولت عملکرد آمریکا را در برجام با دقت رصد کند گفت: هر گونه شتابزدگی در اجرای تعهدات بدون در نظر گرفتن تعهدات طرف مقابل آسیب‌های جدی برای منافع ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به تجربه قرارداد الجزایر گفت: دولت عملکرد آمریکاییها را در برجام با دقت رصد کند.

وی با اشاره به شروط نه گانه مقام معظم رهبری اظهار داشت: شروط رهبری در مورد برجام باید طی یادداشت رسمی از سوی وزارت خارجه به کشورهای ۱+۵ ابلاغ شود.

دبیر کل حزب موتلفه افزود: ما بدون گرفتن تضمین‌های قوی و کافی درلغو تحریم‌ها نمی‌توانیم به سمت اجرای یک سویه برجام رویم.

حبیبی بیان داشت: بازی آمریکاییها در پرونده هسته‌ای ایران در موضوع موسوم به پی ام دی باید پایان یابد تا بستر لازم برای اجرای برجام مهیا شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: علاوه بر دولت باید در مجلس هم یک سازوکار دقیق نظارتی برای اجرای برجام شکل بگیرد تا با رصد دقیق معلوم شود به کجا می‌رویم.

وی تاکید کرد: موضوع برجام یک مسئله ملی است و باید همه ظرفیت کشور برای اجرای درست آن بکار گرفته شود و هر گونه بهره‌برداری جناحی و گروهی به اجرای آن آسیب می‌زند.

حبیبی اعلام نظر رهبر معظم انقلاب در باره برجام را فصل‌الخطاب نامید و تصریح کرد: امیدوارم با روشن شدن موضع رهبری در مورد برجام بگومگوها در مورد برجام پایان پذیرد و همه مراقبت‌ها به پسابرجام معطوف شود.

وی افزود: شروط رهبری بعلاوه شروط مجلس و شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام نشان داد که موافقت نامه‌ای که دولت با ۱+۵ داشته کاستی‌هایی دارد و نمی‌توان آن را فتح الفتوح خواند. کما اینکه جام زهر هم نباید تلقی کرد، لذا دولت در اجرا باید با رعایت شروط کاستی‌های آن را برطرف کند.

حبیبی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب برجام را دارای «ضعف‌ها و ابهام‌های ساختاری» دانستند نباید اجازه داد آمریکا از طریق این ضعف‌ها و ابهام‌ها فهم خود را از برجام به دولت جمهوری اسلامی دیکته کند.

وی افزود: هر گونه شتابزدگی در اجرای تعهدات بدون در نظر گرفتن تعهدات طرف مقابل آسیب‌های جدی برای منافع ملی دارد باید مجریان در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به بسته اقتصادی دولت تاکید کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید نسبت این بسته را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بودجه سال ۹۴ و برنامه پنجساله پنجم مشخص کنند.

وی افزود: صدها بنگاه اقتصادی کوچک وجود دارند که با مشکل نقدینگی روبرو هستند باید دولت کاری برای آنها بکند. اینکه بسته فقط ناظر به حل مشکل بنگاههای بزرگ دولتی و نیمه دولتی است، مشکلی را حل نمی‌کند.

حبیبی بیان داشت: دولت می‌خواهد مشکل فروش برخی بنگاههای خاص را حل کند که در جای خود کار خوبی است. البته دولت در اصل باید به مطالبات واقعی معیشتی مردم توجه کند و پاسخگوی این مطالبات باشد.

وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم هر از چندی برخی از اقتصاددانان که اغلب دوم خردادی بودند نامه به رئیس جمهور وقت می‌نوشتند و به نقد سیاستهای اقتصادی می‌پرداختند، گفت: اینکه عده‌ای صاحب‌نظر به طریقی که تشخیص می‌دهند به نقد دولت بپردازند فی نفسه کار مفیدی است. دلسوزان انقلاب که در علم و کار اقتصاد صاحب‌نظر هستند می‌توانند فارغ از علقه‌های سیاسی و جناحی با نقد کارشناسانه دولت را یاری کنند و پیشنهاد عملی بدهند، نرخ بیکاری، صادرات غیرنفتی، تولید صنعتی، نقدینگی، سرمایه‌گذاریف میزان رشد علمی و هماهنگی بین مسئولین اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد و بلکه در مواردی نگران کننده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در در مورد حال و هوای عاشورا و تاسوعای امسال و اثر آن در تحولات منطقه بیان داشت: حضور ملت  ایران در مراسم عاشورا و تاسوعا و نیز شیعیان در حداقل ۴۰ کشور جهان در حقیقت یک رزمایش سیاسی علیه مانورهای شکست خورده آمریکا در منطقه و جهان بود. چند برابر زانران بیت‌الله الحرام در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کربلا حضور یافتند اما بحمدالله خونی از بینی کسی به زمین نریخت اما آل سعود ۲ میلیون زائر را نمی‌تواند در مکه و مدینه مدیریت کند و فاجعه منا یک نقطه سیاه در کارنامه سیاسی آنها به جای گذاشت.

حبیبی با اشاره به اهانت‌های وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: آل سعود بی پروا در یمن به مسلمان‌کشی مشغول است. در عراق و سوریه با حمایت از داعش هر روز جنایت می‌کند ولی جبیر وزیر خارجه عربستان ایران را اشغالگر و مداخله‌گر معرفی می‌کند. دولت باید پاسخی به مواضع خصمانه عربستان بدهد  و آنان را سرجایشان بنشاند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به انتفاضه جدید در کرانه باختری رود اردن گفت: رژیم صهیونیستی در حال فرورفتن به باتلاق انتفاضه سوم در کرانه باختری رود اردن است. حرکتی که در آنجا شروع شده است هر روز اوج بیشتری می‌گیرد و سکوت سازمان حقوق بشری در برابر جنایات اسرائیل نمی‌تواند سرپوشی بر رسوایی رژیم صهیونیستی در این مناطق باشد.

کد N1003170

وبگردی