آفتاب
در کنفرانس خبری با عادل جبیر؛

وزیر خارجه مصر: درباره سوریه اختلافی با عربستان نداریم

وزیر خارجه مصر: درباره سوریه اختلافی با عربستان نداریم

وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری با همتای عربستانی خود تاکید کرد: هیچ اختلافی با عربستان درباره بحران سوریه نداریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با عادل جبیر، همتای عربستانی خود در قاهره تاکید کرد: موضع دو کشور درباره مسائل منطقه کاملا منسجم و یکسوست و هر دو کشور توافق کردند رایزنی‌های سیاسی را به طور سالانه در چارچوب زمانی مشخص و براساس نیازهای دو کشور ادامه دهند. ما با عربستان در راستای بررسی تمامی امور همکاری خواهیم داشت و درباره سوریه نیز اختلافی با این کشور نداریم.

وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد: رایزنی‌ها در سطح جامعه جهانی درباره بحران سوریه ادامه دارد و همچنان معتقدیم که باید گذار سیاسی در سوریه بدون حضور بشار اسد رییس جمهور سوریه باشد. ما معتقدیم باید سازمان‌های این کشور چه نظامی و چه مدنی حفظ شود و سرنوشت سوریه را مردم این کشور تعیین کنند. باید راهکار سیاسی در سوریه براساس بیانیه ژنو یک باشد.

عادل جبیر درباره اوضاع یمن نیز افزود: رایزنی‌ها و توافق نظر میان گروه‌های یمنی با هدف دستیابی به راه حل مسالمت آمیز براساس طرح همکاری خلیج فارس در جریان است و امیدواریم که این نشست با موفقیت همراه باشد.

سامح شکری نیز درباره یمن اظهار داشت: از مشروعیت دولت در یمن حمایت می‌کنیم و معتقدیم که باید گروه‌های یمنی خود به توافق دست یابند.

انتهای پیام

کد N1003145

وبگردی