آفتاب
افخم:

اقدام امریکا در زندانی کردن اتباع ایرانی غیر قابل قبول است

اقدام امریکا در زندانی کردن اتباع ایرانی غیر قابل قبول است

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در امریکا را کاملا ناعادلانه واقدام دولت امریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم در پی صادر شدن حکم مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در امریکا، گفت: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم های غیر قانونی و نامشروع در امریکا و چند کشور دیگر زندانی می باشند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی ایشان صورت گرفته است و این تلاش ها کماکان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین  گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از امریکا دستگیر شده اند , علیرغم درخواست و فشار امریکا به کشورهای دیگر برای تحویل ایشان به ایالات متحده , بیگناهی شان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد. 

افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل میداند , بر بیگناهی این افراد تاکید وخواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

کد N1003112

وبگردی