آفتاب

"الکتریسیته دوفرانس" به دنبال شرکای مالی برای نوسازی هسته‌ای فرانسه

"الکتریسیته دوفرانس" به دنبال شرکای مالی برای نوسازی هسته‌ای فرانسه

مدیر اجرایی شرکت الکتریسیته دو فرانس اعلام کرد: این شرکت دولتی ممکن است به شرکایی برای سرمایه گذاری در جایگزینی مجموعه هسته‌ای فرانسه برای آینده نیاز داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌به نقل از رویتز ژان برنارد لوی مدیر اجرایی شرکت الکتریسیته دو فرانس گفت: این شرکت و شرکتا آریوا بر روی طراحی به روز راکتورهای پرفشار اروپا متعلق به آریوا که باید برای حدود سال 2020 آماده بهره برداری شود، کار می‌کنند .

وی اضافه کرد: انتظار دارد فرانسه حدود 30 راکتور خواهد ساخت . با این حال وی گفت مطمئن نیست که دارایی های الکتریسیته دو فرانس به آن اجازه ساخت مجموعه جدید به تنهایی را بدهد.

وی با بیان اینکه شرکت فرانسوی انژی برای سرمایه گذاری در انرژی هسته‌ای فرانسه علاقه نشان داده است، افزود: با بررسی تراز مالی کنونی مان، مطمئن نیستم که ما بتوانیم مجموعه هسته‌ای را جایگزین کنیم و 100 درصد سهام مالکیت خود را حفظ کنیم.

شرکت انژی هیچ دارایی هسته‌ای در فرانسه ندارد اما هفت راکتور در بلژیک را اداره می‌کند و بخشی از کنسرسیوم ساخت دو راکتور در ترکیه است که توسط آریوا طراحی شده است.

ژان برنارد لوی گفت: پروژه 18 میلیارد پوندی الکتریسیته دوفرانس در مورد ساخت دو راکتور هسته‌ای در هینکلی پوینت بریتانیا به طور کامل از روی تراز مالی این شرکت و شریک چینی اش CGN سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌الکتریسیته دو فرانس به منظور کاهش فشار بر تراز مالی اش به دنبال شریک سومی برای اخذ 15 درصد این پروژه خواهد بود.

پروژه 16 میلیارد پوندی ساخت دو راکتور تحت فشار اروپایی که توسط شرکت آریوا طراحی شده تاکنون با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه شده است.

پیش از این نیز خبرگزاری فرانسه از به تعویق افتادن ضرب الاجل راه اندازی راکتور پرفشار اروپایی نسل بعد به مدت سه سال و تا سال 2020 خبر داده بود.

این راکتور نسل سومی به عنوان پیشرفته ترین و ایمن ترین راکتور دنیا و در زمانی که کار ساختش را در سال 2007 در شهر فلامانویل درشمال غربی فرانسه آغاز کرد شناخته می شد.

انتهای پیام

کد N1002967

وبگردی