آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضاییه:

هدف از مجازات زندان برای مجرمان جلوگیری از به‌خطرافتادن جامعه است

هدف از مجازات زندان برای مجرمان جلوگیری از به‌خطرافتادن جامعه است

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اعمال مجازات زندان در برخی مواقع از روی ناچاری و به خاطر حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن جامعه است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: اعمال مجازات زندان در برخی مواقع از روی ناچاری و به خاطر حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادقی در جمع مددجویان حافظ قرآن زندان مرکزی کرمانشاه، اظهار کرد: هدف از زندان فقط نگهداری مجرمان نیست، بلکه اصلاح وتربیت آنان و پیشگیری از وقوع جرم علت اصلی اجرای مجازات حبس در نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از ائمه اطهار و معصومین (ع) بروز لغزش و خطا از سوی هر فردی ممکن است؛ لذا زندان نوعی مجازات دنیوی است و در قیامت به اعمال همه انسان ها در نزد خدای سبحان رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی یادآور شد: هیچ یک از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی به زندانی شدن افراد نیستند و از سرناچاری و برای حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن جامعه مجازات زندان در برخی جرایم اعمال می‌شود.

صادقی تصریح کرد: قرآن سرمایه‌ای عظیم و راه سعادت ابدی و رستگاری همه انسان‌هاست.

وی خطاب به زندانیان یادآور شد: هم‌نشینی و انس با قرآن کریم و انجام دیگر فعالیت های فرهنگی و تربیتی که زمینه مطلوب آن در زندان مرکزی کرمانشاه فراهم شده، لطف بی منتهای الهی است.

صادقی خواستار استفاده حداکثری مددجویان از این فرصت مغتنم و پیروی از تعالیم قرآن و توسل به اهل بیت و عترت پیامبر اکرم (ص) با هدف جبران اشتباهات گذشته و دوری از هرگونه کج‌روی شد.

محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز ضمن تقدیر از مدیرکل و مسئولان اجرایی طرح حبل المتین زندان‌های کرمانشاه، مراحل معرفی حافظان قرآنی به کمیسیون عفو کشور را تبیین و بر اثربخشی این فعالیت مهم در پیشگیری از وقوع جرم و تعلیم و تربیت زندانیان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین کاهش آمار جمعیت زندانیان استان در سال جاری را دستاورد مهم مجموعه قضایی استان خواند و تداوم این رویکرد را تکلیف اصلی دست اندرکاران و مسئولان قضایی توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N1002963

وبگردی