آفتاب

جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کردستان برگزار می‌شود

جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کردستان برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد.

کامل گلباغی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: دهمین جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان به منظور جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی - هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره قرآنی در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری در هفت رشته حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰جزء، تصحیح قرائت و اذکار نماز، اذان، ترتیل و قرائت برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با بیان این‌که «مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان بیجار برگزار شد» عنوان کرد: این جشنواره در شهرستان قروه نیز برگزار شد و در هفته آتی جشنواره مدهامتان در دیگر شهرهای استان نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که «در پایان در هر رشته سه نفر موفق به حضور در مرحله استانی می‌شوند» اعلام کرد: منتخبین مرحله شهرستانی همزمان با 11 آبان در مرحله استانی این جشنواره در شهرستان سنندج با هم به رقابت خواهند پرداخت.

گلباغی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن بین ائمه جماعات مساجد را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

انتهای پیام

کد N1002943

وبگردی