آفتاب

جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین از انتفاضه قدس

جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین از انتفاضه قدس

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که با شروع انتفاضه قدس در هر ۱۰ ساعت یک فلسطینی شهید و در هر یک ساعت ۱۰ نفر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که از آغاز ماه اکتبر و شروع انتفاضه فلسطینی ها که به انتفاضه قدس مشهور است، ۵۷ شهروند فلسطینی در کرانه باختری و نوارغزه به شهادت رسیده اند.

در این بیانیه آمده است: ۱۳ نفر از شهدا کودک و یک زن هستند و همچنین یک اسیر نیز بر اثر اهمال در خدمات رسانی درمانی به شهادت رسیده است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: ۲۲/۸ درصد شهدا کودک هستند. ۳۹ نفر از شهدای انتفاضه متعلق به بیت المقدس و ۱۷ نفر ساکن نوارغزه هستند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که به طور میانگین از آغاز ماه اکتبر هر ۱۰ ساعت یک شهروند فلسطینی شهید و هر یک ساعت ۱۰ شهروند زخمی شده اند.

همچنین گفته می شود حدود ۲ هزار شهروند فلسطینی در جریان انتفاضه کنونی با گلوله جنگی، گلوله پلاستیکی و ضرب و شتم نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوارغزه زخمی شده اند که ۴۵۰ نفر از آنها کودک و زن هستند. با احتساب کسانی که با گاز اشک آور زخمی شده اند شمار مجروحان به چهار هزار نفر می رسد.

کد N1002911

وبگردی