آفتاب
رئیس سازمان امور دانشجویان؛

اعزام ۲ هزار دانشجو به دوره های کوتاه مدت خارج از کشور

اعزام ۲ هزار دانشجو به دوره های کوتاه مدت خارج از کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اعزام دانشجویان به دوره های ۶ تا ۹ ماه گفت: طی دو سال اخیر ۲ هزار نفر به دوره های کوتاه مدت در دانشگاه های معتبر خارجی اعزام شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی صدیقی در مراسم معارفه رایزن جدید علمی جمهوری اسلامی ایران درشبه قاره هند در دهلی نو با اشاره به پیشرفت علمی کشور در زمینه‌های مختلف گفت: هم اکنون کشور از نظر شتاب در رشد و تعداد مقالات علمی در رتبه نخست منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه گذاری کشور در سال های گذشته در زمینه تحصیلات تکمیلی، زمینه رشد علمی و فناوری کشور را فراهم کرده است به طوری که هم اکنون کشور از نظر تولید علم نیز رتبه دوم منطقه را در اختیار دارد.

معاون وزیر علوم گفت: این دستاوردها در حالی به دست آمده که کشور با تحریم های شدید روبه رو بوده است و در زمینه های مختلف و بویژه در زمينه هوا- فضا، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی دستاوردهای بزرگی داشته است.

صدیقی با بیان اینکه حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف دردانشگاه ها تحصیل می کنند، گفت: هرچند توسعه کمی دانشگاه ها مورد نظر نبوده، ولی این تعداد دانشجو سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می شود.

وی درادامه با اشاره به اعزام دانشجویان به دوره های ۶ تا ۹ ماه گفت: درسال گذشته تعداد ۸۰۰ نفر و امسال نیز یک هزار و ۲۰۰ نفر در دوره دکتری به دوره های کوتاه مدت در دانشگاه های معتبر در خارج از کشور اعزام شده اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اعزام دانشجویان در دوره های کوتاه مدت و در برخی از رشته‌ها در هندوستان نیز می تواند مورد توجه قرارگیرد.

صدیقی با اشاره به حضور ۲۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: ظرفیت خالی دانشگاه‌ها باید با این دانشجویان تکمیل شود.

وی توجه به کیفیت در کنار کمیت در دانشگا‌ه‌ها را یکی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر کرد .

کد N1002897

وبگردی