آفتاب

بوگدانف: در صورت برکناری اسد سوریه به سومالی دیگر تبدیل می‌شود

بوگدانف: در صورت برکناری اسد سوریه به سومالی دیگر تبدیل می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه در صورت برکناری اسد سوریه به سومالی دیگری تبدیل می‌شود، گفت: دلیل حملات روسیه در سوریه مقابله با خطری است که این کشور و منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگوی اختصاصی با "عمرو عبدالحمید"، گوینده شبکه ماهواره‌ای "ten" گفت: ما برای حل بحران سوریه با تمامی طرف‌ها در ارتباطیم. دلیل حضور نظامی روسیه در سوریه خطر تروریسمی است که این کشور و منطقه را تهدید می‌کند. ما باید برای حفظ ثبات منطقه با تروریسم مقابله می‌کردیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسکو از تروریست‌ها نمی‌ترسد، گفت که در صورت برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه این کشور به سومالی دیگر تبدیل می‌شود.

بوگدانف افزود: حفظ حاکمیت سوریه توافق میان تمامی طرف‌ها را می‌طلبد. عملیات روسیه در سوریه علیه تروریست‌ها بسیار موفقیت آمیز بوده است و هدف ما هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی و در رأس آن داعش است.

وی گفت: سفر اسد به روسیه محرمانه نبود و اعلام شده بود. دیداری میان وزرای خارجه روسیه، آمریکا و عربستان صورت خواهد گرفت و روسیه با تمامی طرف‌ها و نهادهای سوری برای حل نهایی بحران همکاری می‌کند.

بوگدانف همچنین گفت: ما می‌توانیم مراکز تبادل اطلاعاتی را با حضور کشورهایی ایجاد کنیم که در رأس آن‌ها مصر، عراق و ترکیه باشند. هدف از ایجاد مراکز اطلاعاتی اتخاذ اقدامات مشترک با این کشورهاست.

وی تاکید کرد که در صورت درخواست رسمی عراق از روسیه برای هدف قرار دادن داعش مسکو آماده انجام حملات علیه این گروه تروریستی در عراق است.

انتهای پیام

کد N1002836

وبگردی