آفتاب
رویترز خبر داد:

توافق آمریکا و عربستان برای افزایش حمایت از تروریست های سوری

توافق آمریکا و عربستان برای افزایش حمایت از تروریست های سوری

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از توافق واشنگتن و ریاض برای افزایش حمایت از گروه های تروریستی حاضر در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته به عربستان سفر کرده و علاوه بر پادشاه با ولیعهد و وزیر دفاع این کشور نیز دیدار و رایزنی کرد.

مهمترین محور مورد مذاکره در دیدار کری با مقامات آل سعود موضوع سوریه بود.

در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عربستان و آمریکا با افزایش حمایت از گروه های شورشی میانه رو سوریه و همچنین تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به جنگ سوریه توافق کردند.

توافق برای افزایش حمایت از گروه های شورشی در حالی است که حمایت از این گروه ها در طول چهار سال گذشته دلیل اصلی گسترش بحران در سوریه بوده است.

پس از آنکه روسیه از تاریخ ۳۰ سپتامبر و پس از توافق با ایران، عراق، و سوریه حملات خود را به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را آغاز کرد موقعیت این گروه ها در تحولات سوریه کاهش یافت و همین امر موجب گشت تا ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا که در اصل از حامیان گروه های شورشی هستند، به حملات روسیه معترض شوند.

بر همین اساس به نظر می رسد که هدف اصلی از توافق برای افزایش حمایت از گروه های شورشی، تقویت مواضع آنها در برابر حملات روسیه بوده باشد.

کد N1002785

وبگردی