آفتاب

اتلاف 100 هزار پوندی انگلیس برای مراسم تشییع جنازه ملک عبدالله بن عبدالعزیز

اتلاف 100 هزار پوندی انگلیس برای مراسم تشییع جنازه ملک عبدالله بن عبدالعزیز

برخی از مردم معتقدند که صرف هزینه‌های هنگفت برای سفرهای لوکس سیاستمداران مناسب است؛ سایرین بحث می‌کنند که مقام‌ها باید رفتاری میانه‌رو داشته باشند. اما هزینه 100 هزار پوندی برای یک سفر بسیار بسیار زیاد است؛ حتی برای رئیس دولت انگلیس.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دفتر کابینه" انگلیس با انتشار گزارشی نشان داد که پول مالیات‌دهندگان انگلیسی در سفرهای خارجی دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور بین ژوئیه 2014 تا مارس 2015 چگونه خرج شده است.

به عنوان نمونه، یک سفر به بروکسل برای شرکت در نشست‌های شورای اروپا به طور متوسط 500 پوند هزینه دارد. سفر به قاره‌های دیگر مانند آمریکا و استرالیا بیش از 10 هزار پوند هزینه دارد. در لیست سفر دیوید کامرون عناوینی وجود دارد که قابل تامل است؛ مثلا "سفر برای ادای احترام در پی مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز." نخست‌وزیر انگلیس از پرواز چارت برای اقامت یک روزه خود به قیمت 101 هزار و 792 پوند استفاده کرد.

اندرو اسپانسر گزارش داد، هزینه 100 هزار پوندی برای سفر کامرون به عربستان با هدف ادای احترام به پادشاه متوفی ریاض معادل 51 سال اعتبار مالیاتی 1960 پوند است. این هزینه گزاف با واکنش گروه‌های حقوق بشری همراه شد.

آنها تاکید دارند که سفر کامرون در حالی انجام شد که عربستان همچنان در لیست ناقضان فاحش حقوق بشر در جهان قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1002662

وبگردی