آفتاب

سوریه، یمن و فلسطین محور مذاکرات وزیر خارجه عربستان در مصر

سوریه، یمن و فلسطین محور مذاکرات وزیر خارجه عربستان در مصر

وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (یکشنبه) سفر رسمی خود را به قاهره آغاز می‌کند. در جریان این سفر وی با رئیس‌جمهوری مصر دیدار خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، در دور جدیدی از مذاکرات میان قاهره و ریاض پیرامون اوضاع سوریه، یمن و فلسطین، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز وارد قاهره می‌شود تا عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر را در جریان نظرات و دیدگاه‌های عربستان که در نشست چهارجانبه در ژنو با وزرای خارجه آمریکا، روسیه و ترکیه در مورد تحولات در سوریه مطرح شد، قرار دهد.

این مذاکرات میان قاهره و ریاض بر پرونده‌های مهمی متمرکز خواهد بود که در راس آنها روابط دو جانبه و اوضاع در یمن، سوریه، لیبی و اوضاع اراضی اشغالی قرار دارد.

وی پس از دیدار با عبدالفتاح سیسی همچنین مذاکراتی با سامح شکری، همتای مصری خود خواهد داشت که پس از آن نیز کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌شود.

این سفر وزیر خارجه عربستان به قاهره پس از سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ریاض در روز گذشته صورت می‌گیرد که وی در جریان آن با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولیعهدش دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N1002637

وبگردی