آفتاب

مدیر اف‌بی‌آی: "تاثیر فرگوسن" نرخ جرم در آمریکا را افزایش داده است

مدیر اف‌بی‌آی: "تاثیر فرگوسن" نرخ جرم در آمریکا را افزایش داده است

مدیر پلیس اف.بی.آی آمریکا گفت، نگرانی نیروهای این پلیس نسبت به انتقادها از تاکتیک‌هایشان سبب شده نرخ وقوع جرم در این کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اسپوتنیک، جیمز کومی، مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) در یک سخنرانی گفت که اعتقاد دارد افزایش نظارت بر تاکتیکهای این پلیس باعث شده که آنها با شدت کمتری فعالیتهای امنیتی خود را انجام دهند که این مساله منجر به افزایش نرخ جرم شده است.

وی این مساله را "تاثیر فرگوسن" (اشاره به وقایع مربوط به کشته شدن نوجوان سیاهپوست غیرمسلح توسط افسر سفید پوست پلیس اف.بی.آی در شهر فرگوسن) خوانده و گفت: در نتیجه این تاثیر افسران پلیس تمایلی به تلاش برای پیشگیری از رخداد خشونت‌ها نداشته و ترجیح می‌دهند بعد از آنکه جرمی به وقوع پیوست منتظر تقاضا از آنها برای اقدام کردن باشند.

جیمز کومی از مخاطبان سخنرانی خود در دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو پرسید آیا در جهان به اصطلاح مبتنی بر یوتیوب امروز افسران پلیس تمایلی دارند به اینکه از خودروهایشان پیاده شده و جرایم خشونت‌آمیز را کنترل کنند؟

وی توضیح داد: تاثیر فرگوسن در واقع پدیده‌ای است که در جریان آن تمایل به فیلمبرداری از تعامل‌های پلیس با مردم نظیر دستگیری‌ها و انتشار این فیلم‌ها در فضای مجازی وجود دارد و این باعث می‌شود تاکتیک‌های آنها زیر سوال برود.

مدیر پلیس اف‌بی‌آی آمریکا عنوان کرد که افزایش نرخ جرم در این کشور ناشی از پایین آمدن روحیه افسران پلیس و ترس آنها از اینکه ستاره بعدی یک فیلم رسواکننده در فضای مجازی باشند، است.

همچنین ویلیام براتون، کمیسیونر پلیس شهر نیویورک این پدیده را تاثیر یوتیوب خواند و گفت: از زمانی که کشته شدن اریک گارنر به دست پلیس نیویورک خشم جهانی را موجب شد، روحیه این واحد پلیس شدیداً پایین آمده است.

جیمز کومی در سخنرانی خود بر کمبود اطلاعات برای پشتیبانی از ارزیابی‌اش تاکید کرد و گفت که این نیز یک فاکتور دیگر موثر در افزایش جرم نظیر فاکتورهای دیگر همچون کاهش قیمت مواد مخدر و افزایش آزادی مجرمان از زندان است.

انتهای پیام

کد N1002610

وبگردی