آفتاب
دبیرکل حزب سبز :

نامه رهبری مسیر اجرای برجام را بیمه کرد

نامه رهبری مسیر اجرای برجام را بیمه کرد

دبیرکل حزب سبز با تاکید بر اینکه نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور درباره اجرای برجام دارای بشارت‌ها و هشدارهای بسیاری است خاطرنشان کرد: این نامه فعالیت هسته‌ای کشورمان تا 10 ساله آینده را بیمه کرد.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور و شروط ایشان درباره نوسازی اراک و معامله اورانیوم غنی‌شده موجود با تاکید بر اینکه این نامه، پیام بشیرا و نذیرا بود خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری هم شامل پیام‌هایی بشارت آمیز و هم شامل پیام‌هایی هشدارآمیز بود.

وی با تاکید بر اینکه عبور از مراحل مختلف در جریان پرونده هسته‌ای و انجام کار جمعی در سطح ملی با اهمیت بالا و بدون چالش و درگیری‌های خاص و عبور از مراحل قانونی با توجه به نظرات موافقین و مخالفین یکی از بشارت‌های پیام اخیر رهبری است اظهار کرد: اینکه ملت ایران توانستند با وحدت و همدلی حقوق خود را حفظ کنند و برخلاف قبل که غرب قصد داشت مساله هسته‌ای را به فتنه‌ای هسته‌ای در داخل کشور تبدیل کند، استقلال ،‌آزادی و آرمان های خود را به هیچ وجه مورد خدشه قرار ندادند و با عزت و اقتدار چالش بین المللی هسته‌ای را طی کردند یکی دیگر از بشارت‌هایی است که رهبری طی پیام خود به آن اشاره کرده‌اند.

این فعال سیاسی کشیدن خط بطلان بر ایران هراسی مورد نظر صهیونیست ها را از دیگر بشارت‌های نامه مقام معظم رهبری دانست و گفت: همان طور که در پیام رهبری نیز مطرح شده است جمهوری اسلامی ایران توانست در چارچوب مذاکره با شش قدرت بزرگ دنیا حقوق خود را ایفا کند.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به بندهای پیام اخیر مقام معظم رهبری به رییس جمهور درباره برجام خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا باید رسما و کتبا برجام را به رسمیت بشناسند نشان دهنده عزت و افتخار ملت ایران است.

کنعانی مقدم اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام به رییس جمهور، به نوعی فعالیت‌های هسته‌ای کشور را تا 10 سال آینده بیمه کرد.

این فعال سیاسی همچنین به هشدارهای موجود در پیام مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند دولت باید در مسیر اجرای برجام مراقبت کند و به توصیه‌های مجلس و شورای امنیت و نیز 9 بندی که ایشان در نامه خود به ریاست جمهوری به آن‌ها تاکید کرده‌اند توجه کند؛ چرا که چنان چه مراقبت و هوشیاری در این زمینه نباشد، با توجه به سابقه‌ای که آمریکا از خود نشان داده است با وجود اینکه آن‌ها را از در خارج کرده‌ایم باید مراقب نفوذ و ورود آن‌ها از پنجره باشیم.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم هوشیاری در مقابل غرب و اینکه هرگونه اظهار نظر مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم‌ها به منزله نقض برجام است گفت: باید مراقب باشیم که هر لحظه که آمریکایی‌ها قصد یا اقدامی جهت بازگشت تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف اتخاذ کردند، باید بلافاصله اقدام متناسب انجام دهیم.

کنعانی مقدم در ادامه به پیشنهاد رهبری مبنی بر تشکیل هیاتی جهت رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل از سوی شورای عالی امنیت ملی اشاره و خاطرنشان کرد: همان طور که در برجام مکانیزمی تحت عنوان کمیسیون ناظر بر برجام وجود دارد و ایران نیز عضو آن است، با توجه به توصیه رهبری در داخل نیز عملا مسئولیت این کار به کمیته‌ای سپرده شده است که باید در شورای عالی امنیت ایجاد شود. قطعا وجود این کمیته و حضور مسئولین و صاحب نظران در آن بر این موضوع کمک می‌کند که خدای نکرده کسی نخواهد تفسیرهای مختلفی از متن برجام به نفع غربی‌ها و به ضرر ایران انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه وجود کمیسیونی ناظر بر انجام تعهدات برجام در داخل کشور اقدامی کاملا هوشمندانه و نشان از این است که ما به دنبال بهانه جویی در اجرای برجام نیستیم بلکه به دنبال اجرای کامل متن آن هستیم گفت: این کمیسیون می‌تواند مسیر ده ساله‌ای که پیش روی پرونده هسته‌ای کشورمان قرار دارد را کاملا هموار کند.

انتهای پیام

کد N1002416

وبگردی