آفتاب

سوال کاربران خبرآنلاین ازنقویان وپناهیان: منابع دست دادن و ندادن امام حسین و حضرت عباس بادشمن چیست؟

سوال کاربران خبرآنلاین ازنقویان وپناهیان: منابع دست دادن و ندادن امام حسین و حضرت عباس بادشمن چیست؟

در مراسم های عزاداری حضرت اباعبدالله در دهه اول محرم، شاهد طعنه به ظریف در شب تاسوعا و پاسخی در دفاع از او در شب عاشورا بودیم که به «جدل غیرمستقیم پناهیان و نقویان» تعبیر شد.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام پناهیان در سخنانی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی بی آنکه نامی از وزیر امورخارجه ببرد، به نقد دست دادن وی با دشمن پرداخت. او در بخشي از سخنانش گفت: برخی می گویند چون دست و چشم عباس به آبی خورد که به دست امام حسین(ع) نرسید، چشم و دستش فدای امام حسین (ع)شد. اما ای عباس تو با دشمن دست ندادی و خدا دستان تو را قبول کرد. {اينجا}

شب بعد، حجت الاسلام نقویان در مراسم شب عاشورا در منزل صادق خرازی درباره ماجرای دست دادن اخیر ظریف با اوباما اظهار داشت: چه کردند این روزها درباره دست دادن اما اگر عکس و فیلم بود آن روزها نشان می دادیم روایاتش اما هست که امام حسین(ع) در این روز با عمر سعد هم حداقل یکبار دست داد. {اينجا}

سخنان هر دو روحاني فوق الذکر در خبرهاي گروه سياسي خبرآنلاين، در ليست اخبار پربيننده قرار گرفت و کاربران محترم کامنت هاي پرتعدادي را ذيل آن منتشر کردند. اغلب کاربران خواستار منابع فقهي اين دو مقوله يعني دست ندادن حضرت عباس با شمر و همچنين دست دادن امام حسين(ع) با عمر سعد از راويان اين موضوع شده اند.

سوال فقهي ديگر کاربران از آقايان نبويان و پناهيان اين است که «جايگاه قياس در فقه کجاست؟ آيا چنين قياسي ميان وزير خارجه با يک امام معصوم و برادر بزرگوار ايشان درست است؟»

2727

کد N1002199

وبگردی