آفتاب

فرمان رئیس‌جمهور آذربایجان جهت تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل

فرمان رئیس‌جمهور آذربایجان جهت تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل

الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان فرمان تاسیس شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس‌جمهور آذربایجان با این فرمان شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان را به ریاست شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی کشور منصوب کرد.

با توجه به اقدامات و تلاش‌های دولت آذربایجان در زمینه راه اندازی خط ریلی «باکو تفلیس فارس» و نیز دالان حمل و نقل «شمال جنوب - آستارا - رشت» تاسیس و فعالیت شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی تصمیم مهم جهت توسعه بخش حمل و نقل در کشور به‌شمار می‌رود.

بر اساس این فرمان، هدف از تاسیس شورای مذکور، اجرای سیاست واحد تعویق‌ناپذیر و تعیین تعرفه شفاف در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط آهن، بنادر و ترمینال‌های دریای آذربایجان، به‌کارگیری تسهیلات گمرکی و حمل و نقل و نیز تامین هماهنگی‌های لازم میان نهادهای فعال در این حوزه است.

طبق فرمان رئیس‌جمهور آذربایجان، همچنین اجرای سیاست پنجره واحد در حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط راه آهن، بنادر و ترمینال‌های دریایی نیز به شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی واگذار شده است.

وزارت اقتصاد و صنعت موظف شد ظرف دو ماه آینده تعرفه حمل و نقل ترانزیتی کالاها از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینال‌های دریایی، استفاده از خدمات تاسیسات ترانزیتی کشور و نیز به‌کارگیری امتیازات در تعیین تعرفه‌ها را تدوین و به رئیس جمهور آذربایجان ارایه کند.

بر اساس این فرمان، سازماندهی فعالیت جاری شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی بر عهده دبیرخانه شورای تعرفه آذربایجان است. شورای هماهنگی حمل و نقل ترانزیتی موظف است درباره اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق خطوط ریلی، بنادر و ترمینال‌های دریایی سالانه دو بار گزارش به رئیس جمهور آذربایجان ارایه کند.

انتهای پیام

کد N1002198

وبگردی