آفتاب

ترفند حزب اردوغان برای کسب رأی

ترفند حزب اردوغان برای کسب رأی

العالم نوشت: حزب عدالت و توسعه به رهبری نخست وزیر ترکیه با توجه به نگرانی خود درخصوص کاهش مقبولیت مردمی، به ترفند جدیدی برای جذب آرای مردم در انتخابات پارلمانی آتی این کشور متوسل شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حزب حاکم عدالت و توسعه برای جلوگیری از کاهش آرای خود در انتخابات پارلمانی آتی، تلاش می کند که از همه حربه ها، حیله ها و وعده ها برای جلب آرای رای دهندگان استفاده کند.

سایت میدل ایست آنلاین امارات که مخالف گروه اخوان المسلمین است، نوشت: در چارچوب به کارگیری ترفندهای جدید از سوی حزب عدالت و توسعه، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه وعده داده که در زمینه یافتن شریک زندگی برای رای دهندگان و طرفداران حزبش کمک کرد و پا پیش بگذارد. اوغلو گفت که این امر به بالارفتن میانگین زاد و ولد نیز کمک خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه در میتینگ انتخاباتی در جنوب ترکیه به طرفداران حزب خودش پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در یکم نوامبر آینده وعده داد که "ما برای شما شغل فراهم خواهیم کرد و به شما غذا و شریک (زندگی) و خانه خواهیم داد".
ناظران بر این باورند که حزب عدالت و توسعه می خواهد به رای دهندگان القا کند که اوضاع اجتماعی آنها بهبود خواهد یافت و می خواهد با استفاده از مساله حساسی مثل ازدواج برای تشویق طرفدارانش سود ببرد.

این ناظران تاکید می کنند: وفا نکردن حزب عدالت و توسعه به وعده های سابق خود نظیر پایان دادن به بیکاری و تامین شغل برای شهروندان مانعی برای این حزب به شمار می رود که ارتباطش با طرفداران با پایان انتخابات پایان می یابد. حزب عدالت و توسعه همواره خانواده ها را به فرزند آوری تشویق کرده است.

این حزب در چارچوب مبارزه انتخاباتی خود متعهد شده است که به پدران برای هزینه کودکان تازه متولد شده پول بپردازد و این مبلغ را از کودک اول تا سوم افزایش دهد.

برپایه این گزارش، پیشنهاد ازدواج تنها شیوه مورد استفاده حزب عدالت و توسعه برای تاثیرگذاری بر طرفدارانش نیست بلکه این حزب برای انحصاری کردن شعارهای دینی به منظور دلجویی از رای دهندگان و ترور شخصیت مخالفان به منظور کاستن از وزن سیاسی آنها در کشور تلاش می کند.

5252

کد N1001997

وبگردی