آفتاب

8 سال زندان به اتهام فروش اطلاعات حساس به ایران

8 سال زندان به اتهام فروش اطلاعات حساس به ایران

دادگاهی در ایالات متحده یک شهروند آمریکایی - ایرانی را به اتهام فروش اطلاعات حساس درباره جت‌های نظامی ایالات متحده به ایران به هشت سال و یک ماه زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ادعا شده مظفر خزایی که به عنوان مهندس در شرکت پیمانکار دفاعی ایالات متحده با نام پرات و ویتنی مشغول کار بود، در ژانویه سال 2014 در حالی که تلاش می کرد ایالات متحده را با اطلاعات حساس درباره موتور هواپیمای جت F-35 و هواپیمای رپتور F-22 به زبان خودش ترک کند،‌ دستگیر شد.

بر اساس مدارک دادگاه، خزایی هم‌چنین به تبادل ایمیل با افراد ایرانی پرداخته که محتوی اطلاعاتی درباره این برنامه‌ها بوده است.

با این حال این شهروند آمریکایی – ایرانی 61 ساله به دادگاه گفت:‌ من هیچ وقت هیچ چیزی به کسی نفروختم. اگر من می‌دانستم که ارائه پاورپوینت به یک دانشگاه ایرانی برای به دست آوردن شغل قانون شکنی است هرگز این اسناد را بر نمی‌داشتم.

ونسا بریانت، قاضی منطقه‌یی ایالات متحده اعلام کرد که وی نسبت به دفاعیات خزایی درباره ایمیل‌ها که با کارفرمای پیشین وی مرتبط است، متقاعد نشده است.

او افزود: خزایی نه تنها جرم مرتکب شده خود را کوچک کرد بلکه اهمیت اقدامات خود را درک نکرده است. طبق سند کنترل خروج تسلیحات ایالات متحده خارج کردن اطلاعات مرتبط با سیستم تسلیحاتی ممنوع است.

ملوک خزایی مادر 85 ساله متهم در نامه‌ای به دادگاه خواستار ملایمت بیش‌تر دادگاه درباره پسرش شد.

وی در نامه خود نوشت:‌ من هیچ محافظی جز پسرم ندارم و از نظر مالی و احساسی به شدت به وی وابسته هستم از شما طلب بخشش دارم.

خزایی پیش از این که در شرکت پرات و ویتنی که کار ساخت موتور جت را بر عهده دارد مشغول کار شود در کارخانه‌های بزرگی مانند ژنرال الکتریک مشغول فعالیت بوده است.

انتهای پیام

کد N1001786

وبگردی