آفتاب

نقشه اولیه نمایشگاه مطبوعات منتشر شد

نقشه اولیه نمایشگاه مطبوعات منتشر شد

ستاد برگزاری بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات، طرح اولیه نقشه گروه‌بندی‌شده نمایشگاه را برای رویت متقاضیان منتشر کرد و از آن‌ها خواست برای صدور کارت مسئول و متصدیان هر غرفه، تا دوشنبه چهارم آبان اسامی و مدارک مورد نیاز را از طریق پنل اختصاصی خود در وب‌سایت نمایشگاه ارسال کنند.

به گزارش سرویس رسانه ایسنا، بر اساس خبر رسیده، در نقشه پیشنهادی نمایشگاه، روابط عمومی دستگاه‌ها، خبرگزاری‌ها و بخشی از رسانه‌های گروه‌های سیاسی و اقتصادی در شبستان یک، روزنامه‌ها و بخش دیگری از رسانه‌های گروه‌های سیاسی و اقتصادی در شبستان دو، موسسات مطبوعاتی، بخشی از رسانه‌های گروه‌های آموزشی_تخصصی و گروه کسب و کار در شبستان سه، رسانه‌های گروه دین و اندیشه، فرهنگی_هنری و بخش دیگری از رسانه‌های گروه آموزشی_تخصصی در شبستان چهار و گروه رسانه‌ای عمومی و خانواده، کودک و نوجوان در کنار رسانه‌های گروه استانی و منطقه‌ای در شبستان پنج جانمایی شده‌اند.

در ادامه این خبر عنوان شده، با توجه به استقبال رسانه‌ها از نمایشگاه امسال، کمبود فضای شبستان مصلی و همچنین تصمیم ستاد مبنی بر واگذار نکردن غرفه‌های بیشتر از 96 متر، امسال دو سالن ویژه برای نشست‌های رسانه‌ها تعبیه شده است تا رسانه‌های متقاضی با متراژ بیشتر، بتوانند از این فضای مناسب بهره‌برداری کنند.

بر این اساس، متقاضیان با توجه به گروه‌بندی مشخص‌شده بر روی نقشه که در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است می‌توانند مکان احتمالی خود در نمایشگاه را مشاهده و برای جانمایی غرفه خود که اواسط هفته آینده و با اعلام قبلی انجام خواهد شد، اقدام کنند. جانمایی الکترونیک بدون دخالت ستاد برگزاری و مانند سال گذشته بر عهده متقاضیان است و امسال با هدف آگاهی از مکان گروه‌ها، نقشه مذکور قبل از جانمایی منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها و متقاضیان قرار گرفته است.

بنابر اعلام، احتمال تغیرات جزیی در این نقشه وجود دارد. دایره‌های کوچک تعبیه‌شده روی نقشه به منزله ستون است که طبق ضوابط اعلامی، از هزینه غرفه‌هایی که ستون‌های سالن در آنها قرار می‌گیرد دو تا شش متر (بنابر متراژ ستون) کسر می‌شود.

غرفه‌بندی‌ها بر اساس متراژهای مصوب ستاد برگزاری، 12، 24، 48 و 96 متری روی نقشه مشخص شده است. مشکلات ساختاری شبستان و تعبیه میدان در راهروهای اصلی، باعث شده برخی غرفه‌های تعبیه‌شده کوچکتر از متراژ مصوب باشد، مانند برخی غرفه‌های 96 و 48 و 24 متری که روی نقشه به ترتیب 90 و 42 و 18 متری طراحی شده‌اند.

چنانچه متقاضیان حضور در نمایشگاه، پس از جانمایی انصراف دهند فقط نیمی از مبلغ واریزی و بعد از پایان نمایشگاه به آنها برگردانده می‌شود.

بر اساس این خبر، با توجه به استقبال، احتمال وجود غرفه اضافه کم است اما متقاضیان جامانده می‌توانند درخواست خود را برای ستاد ارسال کنند تا در صورت وجود ظرفیت، شرایط حضورشان فراهم شود که اگر متقاضی، رسانه باشد لازم است قبلاً در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) ثبت شده باشند.

متقاضیان غرفه‌های خودساز که تا ساعت 12 ظهر صبح روز 11 آبان و متقاضیان غرفه‌های پیش‌ساخته که تا ساعت 18 روز 12 آبان رسماً غرفه خود را از متصدیان ذیربط در نمایشگاه تحویل نگرفته باشند و متقاضیان غرفه‌هایی که تا ساعت 12 روز 15 آبان، چیدمان کلی خود را تکمیل نکرده باشند به منزله انصراف تلقی می‌شود و بلافاصله جایگزین می‌شوند.

ارتفاع غرفه‌های خودساز نباید بیشتر از 3.5 متر باشد و متقاضیان اینگونه غرفه‌ها باید ضوابط مربوط به این بخش را که متعاقبا اعلام می‌شود از جمله تایید نقشه سازه اجرایی توسط یکی از مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی را به طور کامل رعایت کنند.

آیین‌نامه انضباطی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نیز در اوایل هفته نخست آبان‌ماه منتشر می‌شود.

شماره تلفن‌های 84095181 و 84095175 کمیته ثبت‌نام نمایشگاه برای پاسخگویی به متقاضیان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات 16 تا 22 آبان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1001723

وبگردی