آفتاب

بان کی مون از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست خویشتن‌داری خود را حفظ کنند

بان کی مون از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست خویشتن‌داری خود را حفظ کنند

دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در برابر تحولات و تنش‌های اخیر در قدس خویشتن‌داری خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: نمی‌توان خشونت‌ها در فلسطین را توجیه کرد و باید از اقدامات تحریک آمیزی که کینه و دشمنی را افزایش می‌دهد و اوضاع را دشوارتر می‌کند خودداری کرد.

وی گفت: مقامات اسرائیل باید در برابر تحولات اخیر خویشتن‌داری خود را حفظ کنند تا خشونت‌ها در قدس افزایش نیابد. کشتن افراد تنها بر کینه و انتقام جویی می‌افزاید و صرف اقدامات امنیتی هیچ کاری از پیش نمی‌برد. تنها با متوسل شدن به راهکارهای سیاسی می‌توان به صلحی پایدار دست یافت.

بان کی مون تاکید کرد: ‌باید با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود اوضاع و از سر گیری مذاکرات جدی همکاری کرد. فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید اعتماد مابین خود را تقویت کنند.

وی خواهان پایان اشغال فلسطین و به رسمیت شناختن آن به عنوان یک کشور مستقل شد.

اخیرا بان کی مون در سفری غیرمنتظره و به دنبال افزایش درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با رهبران فلسطینی و اسرائیلی درباره تحولات اخیر گفت‌وگو کرد. روز گذشته در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی حدود 200 فلسطینی زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N1001612

وبگردی