آفتاب
بان کی مون خواستار شد؛

پایان اشغالگری صهیونیستها و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین

پایان اشغالگری صهیونیستها و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در سخنانی ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی، خواستار پایان اشغالگری صهیونیستها و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الآن، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی از تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه اقدامات خشونت آمیز در فلسطین غیر قابل توجیه است، خواستار پایان اشغالگری و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین شد.

دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر اینکه باید از هرگونه اقدامات تحریک آمیز به منظور مهار کردن اوضاع کنونی در فلسطین اجتناب کرد، اظهار داشت: همانگونه که شاهد هستیم چنین اقداماتی تنها به بدتر شدن اوضاع می انجامد.

بان کی مون با تأکید بر لزوم ازسرگیری مذاکرات دوجانبه میان صهیونیستها و فلسطینیان، مسئولان تل آویو را به خویشتن داری دعوت کرد.

گفتنی است، موج انتفاضه فلسطینی ها از کرانه باختری و در اعتراض به هتک حرمت روزانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی در بیت المقدس آغاز شد و پس از چند روز دامنه آن به نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ کشیده شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، درگیری شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست از آغاز ماه جاری میلادی (اکتبر) تاکنون به ۵۳ شهید و هزار و حدود ۵۰۰ زخمی افزایش یافته است.

کد N1001603

وبگردی