آفتاب
حسین امیرعبداللهیان:

تهران اقدامات مسکو در سوریه را مثبت می‌داند

تهران اقدامات مسکو در سوریه را مثبت می‌داند

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: تهران اقدامات مسکو در سوریه را مثبت می داند و ضمن رایزنی با اتحادیه اروپا و منطقه، بر ضرورت تمرکز بر راهکارهای سیاسی در سوریه تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در واکنش به نشست وزرای امور خارجه امریکا، روسیه، عربستان و ترکیه در وین درباره سوریه تأکید کرد: اکنون همه باید به تقویت روند سیاسی در سوریه کمک کنند و در نهایت مردم این کشور هستند که برای کشورشان تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: برخی طرف‌هایی که تاکنون با تقویت تروریست‌ها نقش منفی در سوریه ایفا کرده‌اند اکنون باید صرفا به نقش سازنده در سوریه بیندیشند.

امیرعبداللهیان افزود: تهران از تلاش های سازمان ملل متحد حمایت می کند و اقدامات مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه را مثبت می داند و ضمن رایزنی با اتحادیه اروپا و منطقه، بر ضرورت تمرکز بر راهکارهای سیاسی واقع بینانه در سوریه تاکید دارد.

معاون وزیر امور خارجه در عین حال در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان به مردم مظلوم یمن تاکید کرد: زمان تجاوز علیه مردم مظلوم این کشور به پایان رسیده است و پیوستن خارطوم به ائتلاف سعودی علیه یمن برای سودان هیچ نفعی نخواهد داشت.

کد N1001577

وبگردی