آفتاب
یک فقیه اهل بیت(ع):

ائمه ‌اطهار (ع) مبین و مفسر اسلام هستند

ائمه ‌اطهار (ع) مبین و مفسر اسلام هستند

یک فقیه اهل بیت(ع) با تاکید بر این‌که «لازمه توحید حقیقی، ایمان قلبی است که در عمل انسان متجلی می‌شود» گفت: زمانی که انسان به این مقام ایمان رسید در برابر مصائب خداوند تسلیم می‌شود.

یک فقیه اهل بیت(ع) با تاکید بر این‌که «لازمه توحید حقیقی، ایمان قلبی است که در عمل انسان متجلی می‌شود» گفت: زمانی که انسان به این مقام ایمان رسید در برابر مصائب خداوند تسلیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی شامگاه جمعه در مراسم تاسوعای حسینی در مسجد جامع (سید) زنجان اظهار کرد: برای دریافت شیوه درست زندگی ائمه‌اطهار (ع) و استفاده از آن به‌عنوان الگو در زندگی خود باید کارهای مهمی انجام دهیم که در گام نخست پالایش عقیده و اعتقاد انسان است، چراکه افکار انسان بر روی اعمالش اثر می‌گذارد، پس باید یک تصفیه اساسی در باور قلبی انسان صورت گیرد تا فرد قادر باشد با انجام اعمال درست، مسیر اصلی را پیش گیرد.

وی تصریح کرد: توحید یعنی خداباوری و این یکی از اصول مهم اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود. همه اقرار زبانی توحید دارند، اما توحید حقیقی، توحیدی است که تجلی در عظمت خداوند دارد و فرد خود را در مقابل خالق کوچک می‌یابد و در برابر حوادث و مصائب، با وقار، متانت و صبر برخورد می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌زنجانی ادامه داد: انسان اگر به ایمان قلبی دست یابد و خداوند را عادل بیابد تمام حوادث و رخدادها برایش توجیه دارد و در سخنی از شیخ طوسی به اهمیت این موضوع می‌توان بهتر آگاه شد. علمی که تو را به خداوند نرساند و باعث شود انسان از عدالت خداوند نترسد آن علم واقعی نیست، بلکه علم واقعی به حقیقت مطلق توحید و عادل بودن خداوند اشاره دارد.

وی یادآور شد: انسان اگر خود را از همه وابستگی‌ها برهاند و تنها به خداوند متوسل شود، می‌تواند به حقیت توحیدی دست یابد. متاسفانه امروزه انسان آن‌قدر در زندگی دنیوی غرق شده است که در قلب خود به خداهای دروغین چنگ می‌زند و این در حالی است که تنها یک خداوند واحد است که با مهربانی و لطف، دادرس بنده خود است.

این مرجع تقلید افزود: منطق اهل‌بیت (ع) بر توحید استوار است، پس اگر حقیقت مطلق خداوند و ایمان به وحدانیت اوست، پس حقیقت توحید نیز باید بر سایه آن معنا یابد. قرآن راهنمای انسان است ولی باید در کنار خود مفسر داشته باشد که دین را به مردم معرفی کند. اهل‌بیت (ع) مبین و مفسر بر حق اسلام هستند که اگر نباشند قرآن قادر نیست با انسان صحبت کند، حضرت علی (ع) در جنگ خوارج زمانی که آنان قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند، فرمودند قرآن ناطق من هستم.

وی خاطرنشان کرد: ائمه‌اطهار (ع) در سایه اذن الهی احکام را به مردم عرضه کرده‌اند و در این راه از همه سرمایه خود گذشتند که نمونه بارز آن امام حسین (ع) است که زمانی قیام کردند که بنی‌امیه، در حقیقت توحید را به روی مردم بسته بودند و با حکومت طاغوتی خود فاتحه اسلام را می‌خواندند که سالار شهیدان مسیر درست را برای انسان مشخص کردند تا به حقیقت آگاه باشند، چرا که خداوند با فرستادن پیامبر (ص) و وصی ایشان، راه قرب الهی را به انسان نشان داده است.

انتهای پیام

کد N1001557

وبگردی