آفتاب

200 زخمی نتیجه درگیری‌های "جمعه خشم"

200 زخمی نتیجه درگیری‌های "جمعه خشم"

خبرنگار الجزیره در نوار غزه از زخمی‌شدن نزدیک به 200 فلسطینی در درگیری‌های روز جمعه با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تامر المسحال گفت که طی درگیری‌های "جمعه خشم" که بنابر دعوت گروه‌های فلسطینی و در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حریم مسجدالاقصی برگزار شد، نزدیک به 200 فلسطینی طی درگیری با نیروهای اشغالگرصهیونیستی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در درگیری نیروهای فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در تعدادی در شهرهای کرانه باختری نزدیک به 39 فلسطینی‌ و در مرزهای شرقی نوار غزه نیز 159 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در درگیری‌های روز جمعه که در مناطق مختلفی از نوار غزه به وقوع پیوست بیش از 120 فلسطینی زخمی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اظهار کرد که حال تعدادی از زخمی‌شدگان از جمله یک جوان فلسطینی به دلیل اصابت گلوله‌ای به شکمش وخیم است. این جوان فلسطینی در درگیری‌های شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه زخمی شد.

از سوی دیگر جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که تلاش‌های جامعه جهانی در راستای دور زدن انتفاضه قدس و سنگ‌اندازی در این مسیر به منظور نجات جان اسرائیلی‌ها موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس نیز از گروه‌های فلسطینی خواست تا بر سر گزینه مقاومت و مقابله با دشمن صهیونیستی با یکدیگر اتحاد داشته باشند و در مقابل راه حل‌های سازش‌کارانه بایستند.

از سوی دیگر قرار است امروز(شنبه) محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در امان پایتخت اردن دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N1001554

وبگردی