آفتاب

سفر نمایندگان صربستانی به کریمه طی روزهای آتی

سفر نمایندگان صربستانی به کریمه طی روزهای آتی

معاون نخست‌وزیر کریمه اعلام کرد، نمایندگان پارلمان صربستان طی روزهای آتی به این شبه‌جزیره سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، گئورگی مرادف، معاون نخست وزیر کریمه در این باره گفت: نمایندگان اپوزیسیون پارلمان صربستان به کریمه سفر خواهند کرد. البته برخی از دیگر فعالان حزب دموکراتیک صربستان و جنبش‌های مردمی این کشور نیز در این سفر نمایندگان صربستان را همراهی خواهند کرد. اول از همه آن‌ها قرار است چگونگی زندگی مردم کریمه و سیستم دولتی را که ما بنا کردیم، از نزدیک مشاهده کنند. شرایط سیاسی، اقتصادی و قومی در این شبه‌جزیره نیز برای آن‌ها جالب توجه است.

مرادف ادامه داد، کریمه به چنین دیداری‌هایی برای شکستن انسداد اطلاعات در غرب درباره این شبه‌ جزیره نیاز دارد: "اطمینان دارم که این نمایندگان حقیقت را درباره کریمه به صربستان خواهند برد. هر کسی که تاکنون به کریمه آمده است داستانی کاملا متفاوت مطرح کرده است که هیچ سنخیتی با ماجرایی که درباره این شبه‌جزیره در کشورهایشان گفته می‌شد، نداشت."

معاون نخست‌وزیر کریمه تاکید کرد، رسانه‌های صرب درباره مسئله کریمه بسیار واقع‌گرا بوده‌اند و هرگز وقایع را درباره آن تحریف نکرده‌اند.

مرادف در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد، اهالی کریمه معتقدند تاجران غربی هم پس از مدتی مسیر سیاستمداران آن را در پیش خواهند گرفت: "برای مثال تاجران صربستانی تمایل دارند تا در کریمه فعالیت کنند. آن‌ها طبیعتا می‌توانند دست به چنین اقدامی بزنند چرا که کشورشان به تحریم‌های ضدروسی نپیوسته‌ است."

این در حالی است که پیش از این در طول تابستان هیئتی فرانسوی نیز به کریمه سفر کردند. سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا نیز طی سفری غیر‌رسمی از این شبه‌جزیره بازدید کرد. در همین حال نمایندگانی از آلمان و سوییس نیز نسبت به سفر به کریمه ابراز تمایل کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1001500

وبگردی