آفتاب

سخنرانی حضوری سید حسن نصرالله در جمع عزاداران حسینی: هدف آمریکا سیطره همه جانبه بر منطقه است

سخنرانی حضوری سید حسن نصرالله در جمع عزاداران حسینی: هدف آمریکا سیطره همه جانبه بر منطقه است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: هدف آمریکا همواره سیطره کامل بر منطقه ما در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و امنیتی است.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب برای سخنرانی به مناسبت شب عاشورای حسینی در مراسم مرکزی عاشورایی حزب الله در مجمع سیدالشهدا در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت با عنوان« حسین رمز پیروزی های ما» شخصا حضور یافت.

سید حسن نصرالله در حالی که گاهی سخنانش به علت مشکل در میکروفون قطع می شد، اظهارداشت که آمریکا با هر طرفی که با رژیم صهیونیستی مخالفت کند، دشمنی می ورزد و همه گونه جنگ سیاسی، رسانه ای، اقتصادی را علیه آن شروع می کند.

دبیرکل لبنان اظهار داشت: آمریکا می خواهد بر منابع و منافع کشورهای اسلامی و عربی در منطقه از جمله نفت و گاز سیطره داشته باشد ودولت های عربی و اسلامی از مقابله با این هیمنه و سلطه جویی آمریکا عاجزهستند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اگر بخواهد ضربه اقتصادی به ایران، روسیه ، عراق و ونزوئلا ضربه بزند حاکمان عربی و اسلامی از جمله سعودی و قطری حتی با علم به صدمه خوردن کشورهایشان به آن برای کاهش قیمت نفت کمک می کنند.
پیش از سخنرانی دبیرکل حزب الله رزمندگان مقاومت حاضر در مراسم به همراه شیفتگان اهل بیت(ع) با شعارها از وی استقبال گرم کردند.
سید حسن نصرالله در آغاز این مراسم از همه عاشقان اهل بیت (ع) برای شرکت پرشور در مراسم عاشورایی امسال شرکت کردند و همچنین مسئولان برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین از نیروهای ارتش و امنیتی و دستگاه های دولتی برای حمایت همه جانبه از مجالس حسینی تشکر کرد.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: آمریکا می خواهد دولت ها و ملت ها در منطقه حتی نیروهای سیاسی و نخبگان در مقابل آن زانو بزنند و تابع تصمیم ها و اراده های آن باشند.

سید حسن نصرالله گفت: هرکس که در مقابل آمریکا تسلیم نشود و زانو نزدند با جنگ های نظامی ، سیاسی، امنیتی ، رسانه ای ، تحریم ها و محاصره ها مواجه می شود و این بهای آزادی خواهی در این جهان است.
وی با بیان آمریکا ها خواستار بازارها و سیطره بر دیگران هستند، افزود: کسانی که در آمریکا حکومت می کنند، انجمن های حقوق بشری و مردم نیستند بلکه حاکمان واقعی آمریکا، شرکت های بزرگ نفتی و شرکت های بزرگ ساخت سلاح هستند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اسراییل یک ابزار برای اجرای طرح های هیمنه و سیطره غربی در منطقه ما است و به همین دلیل از آن حمایت همه جانبه می کنند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ملت های منطقه به ویژه فلسطین و لبنان از جنایات این رژیم اشغالگر رنج برده و می برند تا این که فقط طرح هیمنه آمریکا را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا از حاکمان دیکتاتور و فاسدترین و بدترین نظام های متجاوز به حقوق بشر در منطقه ما که در آنها قانون اساسی و هیچ انتخاباتی برگزار نمی شود و حتی مردم آنها نمی توانند از اینترنت برای ابراز رای و نظرشان استفاده کنند، حمایت می کند.
دبیرکل حزب الله گفت: آنچه آمریکا از دموکراسی ، انتخابات و حقوق بشر می گوید، دروغ و پوچ است و این فریب دادن مردم است.
سید حسن نصرالله با بیان این که « در چارچوب طرح هیمنه آمریکا، هیچ کشوری در منطقه مانند مصر و پاکستان حق ندارند قوی شوند»، گفت: آمریکایی ها نمی خواهد کشورهای منطقه دوست باشد و دوستی ها در منطقه موجب نگرانی و عصبانیت آنها می شود.
وی افزود: در چارچوب طرح هیمنه آمریکا فرقی بین مذاهب نیست و هر کشوری که بخواهد قوی باشد، باید مورد حمله قرار گیرد.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: هرگونه جنیش سیاسی که مورد تایید آمریکا نباشد در فهرست تروریسم قرار می گیرد، اموالش مصادره می شود تا این جنبش ها و کشورهایی که حاضر به پذیرش سلطه و هیمنه آمریکا نشده اند، ضربه بخورند.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا هرگاه بخواهد به کشوری تجاوز و حمله کند، دروغ سازی و آن را شایعه و ترویج می کند و برای آن مهم این است که ملت ها و دولت ها تابع محص آن باشند.

وی با اشاره به دروغ بزرگ آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، تصریح کرد: آمریکا مدعی شد که ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای است و برنامه هسته ای خود را مخفی کرده است و به همین دلیل علیه آن تحریم ها وضع کرد تا ملت ایران را تسلیم کند.
دبیرکل حزب الله اظهارداشت: متاسفانه برخی کشورهای عربی حتی بیشتر از خود آمریکایی ها علیه ایران دست به کار شدند اما ایران هرگز تسلیم نشد و برنامه هسته ای خود را ادامه داد تا آمریکا مجبور شد با آن به تفاهم برسد.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: تمام قصه ایران برای این بود که ایران می خواهد یک کشور آزاد، مستقل و بر منابع خود سیطره داشته باشد و از کرامت ملت خود محافظت کند و این از نظر آمریکایی ها ممنوع است.

وی گفت: در عراق یک پیروزی بزرگ رخ داد اما کسی آن را جشن نگرفت زیرا مقاومت و ملت عراق موفق شده بودند، آمریکا را در عراق شکست دهند.

دبیرکل حزب الله افزود: بعداز آنچه بهار عربی خوانده شد، آمریکاجنگ جدیدی علیه همه کسانی که حاضر نبودند در مقابلش تسلیم شوند و زانو بزنند، شروع کرد.
سید حسن نصرالله تصریح کرد که آمریکا و همپیمانانش به گروه داعش در عراق سلاح و پول دادند تا عراقی ها تسلیم شوند و به آنها بگویند که تنها آمریکا حامی آنها در مقابل داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری است.

وی با بیان اینکه جنگ علیه سوریه هم جنگی برای تسلیم شدن سوریه در مقابل دولت آمریکا است، اظهارداشت: برای آمریکایی ها مطلوب این بود که یک جنگ طایفه ای شروع شود و تروریست های تکفیری مزدور از جانب آنها بجنگند.
دبیرکل حزب الله گفت: هدف جنگ آمریکا و کشورها و ارتش های همدست آن ، به تسلیم وادار کردن کشورها و طرف هایی است که حاضر نیستند در برابر آمریکا تسلیم شوند و زانو بزنند و طرح خاورمیانه جدید را در سال 2006 ساقط کردند.
سید حسن نصرالله با بیان این که « امروز به ما می گویند یا بنده آمریکا باشید و یا شما را تحریم و محاصره و انتحاری را برای ترور شما اعزام می کنیم»، اظهارداشت: آیا این همانی نیست که به امام حسین (ع) گفته شد و از ایشان خواسته شد یا با یزید و طغیانگران وفاسدان بیعت کنید و در غیر این صورت شما را می کشیم، سرهی شما را قطع می کنیم و اموالتان را می دزدیم و به زنان شما اهانت می کنیم.
وی با بیان این که « آیا سلاح ها وبمب های اتمی آمریکا برای گسترش و توسعه دموکراسی در منطقه وجهان است»، تصریح کرد: طرح آمریکا و جنگ در منطقه به رهبری آمریکا را برخی کشورهای عربی مانند سعودی ها و کشورهای غربی و ترکیه اجرا می کنند.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: جنگ های آمریکایی علیه سوریه و یمن برای تسلیم کردن این دو کشور است و فرماندهان این جنگ ایمن الظواهری ، ابوبکر البغدادی، ابومحمد الجولانی و حتی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی نیست بلکه این آمریکا است که این جنگ ها را رهبری و مدیریت می کند.
دبیرکل حزب الله با تاکید به این که « امام حسین (ع) به ما آموخت که بگوییم ما مرگ در راه خدا را به جز سعادت و زندگی با ظالم ها را ننگ می دانیم»، خاطرنشان کرد: ما در رویارویی با اسراییل هنگامی که با دو گزینه جنگ و ذلت مواجه شدیم، همواره همانی را گفته ایم که امام حسین (ع) در کریلا بیان فرمودند.

وی تصریح کرد: در رویارویی با طرح تروریسم تکفیری و اسراییلی که همه ملت های منطقه را با جنگ ها وخودروهای بمب گذاری شده تهدید می کنند، می گوییم که « هیهات منا الذله».

سید حسن نصرالله اظهارداشت: به امام حسین (ع) در این شب بزرگ می گوییم اگر بدانیم که هزار بار کشته می شویم و می سوزیم بازهم راه خود را ادامه می دهیم و هرگز ایشان را ترک نمی کنیم و تنها نمی گذاریم.هر کس حتی لحطه ای به عقب نشینی فکر کند مانند کسانی هستند که شب عاشورا حسین را تنها گذاشتند.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: کسانی که دل بسته اند تا ما از مواضع و اهداف خود دست برداریم و عقب نشینی کنیم بدانند که ما با ایمان وبصیرت وارد این نبرد شده ایم ، آن را تکمیل می کنیم و پیروز می شویم.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: فردا (روز عاشورا) به همراه امام حسین(ع) در میدان حاضر می شویم و خودروهای بمب گذاری شده ، انتحاری ها و حتی باران و دیگر چیزها مانع ما نمی شوند و فریاد می زنیم لبیک یا حسین.
وی گفت: یا امام حسین و سید و آقای ما فردا در میدان ها و خیابان ها با صدا و خون جاری در رگ های خود فریاد می زنیم لبیک یا حسین.

5252

کد N1001277

وبگردی