آفتاب

نتایج نشست چهارجانبه وین / کری: ایده‌های مهمی دربارۀ سوریه مطرح شد

نتایج نشست چهارجانبه وین / کری: ایده‌های مهمی دربارۀ سوریه مطرح شد

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در نشست چهار جانبه وزیران امورخارجه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه در مورد سوریه در وین ایده های پرباری مطرح شد که ممکن است روند تحولات در این کشور را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری های فرانسه و رویترز، کری پس از این نشست به خبرنگاران در وین گفت: نشست امروز (جمعه)، سازنده و پربار بود. کری همچنین ابراز امیدواری کرد که هفته آینده نشست دیگری در مورد بحران سوریه تشکیل شود.

وی گفت: امروز توافق کردیم با همه طرف ها رایزنی داشته باشیم و تا جمعه آینده با حضور کشورهای بیشتری تشکیل جلسه دهیم تا به نقطه نظرات مشترکی در مورد پیشبرد روند سیاسی هدفمندی در سوریه دست یابیم.

نشست چهار جانبه وزیران امورخارجه آمریکا ، روسیه، ترکیه و عربستان برای بررسی بحران سوریه امروز (جمعه) در هتل امپریال وین پایتخت اتریش برگزار شد.

گفتنی است عادل الجبیر نیز پس از این نشست گفت چهار کشور شرکت کننده در این نشست موافقت کرده اند که به مشورت ها با یکدیگر درباره سوریه ادامه دهند.

وزیر امور خارجه عربستان پس از نشست وین درباره سوریه که همتایان وی از آمریکا، روسیه و ترکیه نیز در آن حضور داشتند گفت: هیچ اجماعی درباره سرنوشت سیاسی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به دست نیامده است.

5252

کد N1001111

وبگردی