آفتاب

دست قطر در حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه رو شد

دست قطر در حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه رو شد

ایرنا نوشت: گروه تروریستی تکفیری موسوم به احرار الشام که خالد العطیه وزیر امور خارجه امارت قطر آن را گروه معتدل سوری خوانده بود، با اعلام ائتلافش با جبهه النصره دست قطر در حمایت از تروریست های تکفیری و قتل عام و آوارگی مردم سوریه را رو کرد.

گروه تروریستی تکفیری موسوم به احرار الشام که خالد العطیه وزیر امور خارجه امارت قطر آن را گروهی معتدل سوری خوانده بود، با اعلام ائتلافش با جبهه النصره دست قطر در حمایت از تروریست های تکفیری و قتل عام و آوارگی مردم سوریه را رو کرد.
به گزارش ایرنا، خالد العطیه وزیر خارجه قطر با اعتراف به حمایتش از گروهی موسوم به احرار الشام ادعا که این گروه به اصطلاح معتدل برای آزادسازی سوریه تلاش می کند.
العطیه در ادامه ادعای خود افزود: احرار الشام با القاعده ائتلاف نکرده است.
براساس این گزارش ساعتی از این ادعای وزیر خارجه قطر نگذشته بود که سرکردگان دو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و احرار الشام بیانیه ائتلاف خود را منتشر کردند.
ناظران معتقدند که این بیانیه دست قطر را در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری از جمله گروه هایی که ادعا می شود معتدل هستند ، رو کرد.
البته برخی ناظران هم گفته اند که بیانیه ائتلاف احرار الشام با شاخه القاعده در سوریه نشان داد که قطری ها تنها بر بخش سیاسی این گروه تروریستی تکفیری سیطره دارد و شاخه نظامی آن خارج از سیطره دوحه هستند.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه المنار لبنان تاکید کرده است که اثبات روابط احرار الشام و گروه القاعده سخت نیست.
تاریخ سرکردگان هر دو گروه تروریستی تکفیری نشان می دهد که بیشتر آنها از سوریه خارج شده و به افغانستان و عراق رفته و بعداز جنگ در کنار ابومعصب الزرقاوی و القاعده به سوریه بازگشته اند تا ماموریت نیمه تمام خود را در این کشور تکمیل کنند.
در گزارش المنار خاطرنشان شده است که گروه های تروریستی یکی هستند و یک هدف دارند اما با نام ها و نشانه ها مختلف هستند.
اما احرار الشام که قطر حمایت خود را با صراحت اعلام کرده است، چه طرفی است؟

من هی أحرار الشام؟
احرار الشام در گرفتن سلاح به دست علیه دولت سوریه از آنچه « الجیش الحر» خوانده می شود، سبقت گرفته و در یازدهم نوامبر سال 2011 اعلام موجودیت کرده است.
این گروه قبل از این تاریخ به طور سری فعالیت داشته است، زمانی که ابو خالد السوری یکی از موسسان آن از زندان خارج شد.
ابو خالد السوی در منطقه الهلک حلب سوریه به هلاکت رسیده است.
عناصر این گروه بارها با ارتش سوریه درگیر و مرتکب چندین جنایت و کشتار ملت سوریه شده اند و به ویژه هنگام ورود به حی النیرب در حلب دست به قتل عام خاندان بری زدند.
تا ماه هفتم سال 2012 گردان های احرار الشام خوانده می شدند و در منطقه باب الحدید شهر حلب ضریخ شیخ صوفی احمد موصللی را ویران کرده است با این بهانه که ساخت قبر یک اقدام شرک آمیز است.
این همان بهانه ای است که داعش براساس آن قبور و مزار مقامات و آثار تاریخی و میراث های تمدنی کشورها را ویران می کند.
احرار الشام قبل از داعش وارد شهر الرقه در شرق سوریه شدند اما با سیطره داعش بر این شهر از آن خارج شدند با وجود این که با هم همکاری می کردند.
این گروه تروریستی تکفیری از پیشتازان جذب تروریست های خارجی بوده است و آنها را با ادعای به اصطلاح جهاد در سرزمین شام از کشورهای مختلف به سوریه کشانده است.
صدها و شاید هزاران تروریست تکفیری خارجی که مهاجران خوانده می شوند عضو گروه تروریستی تکفیری احرار الشام هستند که از جمله آنها ابو سعد المصری، ابومحمد المصری، ابومصعب التونسی ، ابوعبدالله النجدی ، ابو انس المصری، ابوالحسن التبوکی بوده اند.

4949

کد N1000887

وبگردی