آفتاب
سفیر روسیه در تاجیکستان:

۳۵۰۰ تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند

۳۵۰۰ تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند

سفیر روسیه در تاجیکستان اعلام کرد که ۳۵۰۰ تروریست داعشی در افغانستان حضور دارند؛ به نحوی که در ۲۵ شهر نیز به استقرار عناصر خود مبادرت نموده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، سفیر روسیه در تاجیکستان امروز از حضور ۳۵۰۰ تروریست وابسته به گروه داعش در افغانستان خبر داد.

«ایگور لیاکین-فرولف» سفیر روسیه در تاجیکستان با اعلام این خبر گفت: تعداد تروریست های عضو داعش در افغانستان حدود ۳۵۰۰ نفر تخمین زده می شود. همچنین این عناصر در حال جذب اعضائی از میان گروه های محلی و جوانان در این کشور هستند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: بر اساس برخی اطلاعات و اخبار واصله، عناصر این گروهک تا کنون در ۲۵ شهر افغانستان مستقر شده اند.

تشدید درگیری ها و افزایش موج نا آرامی ها درافغانستان که پس از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی در سال ۲۰۱۴ از این کشور در حال اتفاق است به علاوه اخباری که مبنی بر اعلام افزایش نیروها توسط ناتو و آمریکا در این کشور منتشر می شود، واقعیت دست داشتن آمریکا در افزایش ناآرامی ها در افغانستان را قوت بخشیده است؛ به گونه ای که برخی کارشناسان بر این باورند که آمریکا در تلاش است تا در شرایط کنونی از دست دادن توازن قدرت در سوریه پس از حملات هوایی روسیه به داعش در شرق دریای راهبردی مدیترانه، موازنه قدرت خود را در آسیای میانه و قفقاز با استفاده از تروریست های داعش تقویت نماید.

کد N1000874

وبگردی