آفتاب
سفیر ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت:

صهیونیست ها سرچشمه بی ثباتی و خشم در خاورمیانه

صهیونیست ها سرچشمه بی ثباتی و خشم در خاورمیانه

نماینده دائم ایران در سازمان زمان پایان دادن به اشغالگری غیرقابل قبول صهیونیست ها و بی کیفری این رژیم که سرچشمه بی ثباتی، ناامیدی و خشم در خاورمیانه است، فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست شورای امنیت در خصوص " قربانیان حملات قومی و مذهبی در خاورمیانه" سخنرانی کرد و گفت: زمان پایان دادن به بی کیفری فرارسیده است.

نماینده دائم کشورمان در این جلسه گفت: در این روزها که دنیا بار دیگر شاهد آلام مردم فلسطین و ادامه محرومیت فلسطینان از حقوق اساسی خود می باشد؛ جنبش عدم تعهد بار دیگر بر موضع همیشگی خود در همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از تحقق حقوق مشروع و غیر قابل انکار مردم فلسطین تاکید می کند.

غلامعلی خوشرو اظهار داشت: وضعیت در سرزمین های اشغالی و بویژه در بیت المقدس شرقی همچنان رو به وخامت دارد و ابعاد هشدار دهنده ای پیدا کرده است.

وی افزود: ‌این وضعیت مستقیما ناشی از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است.

سفیر کشورمان در اینباره گفت: جنبش عدم تعهد توجه جامعه بین المللی را به وضعیت خطرناک در شرق بیت المقدس و مسجد الاقصی جلب می کند و مسئولیت آن را متوجه رژیم اشغالگر قدس و عناصر افراطی وابسته به آن می داند.

غلامعلی خوشرو تصریح کرد: از نظر جنبش عدم تعهد ادامه اشغال غیر قانونی سرزمین فلسطین مانع اصلی رسیدن به صلح در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: شرایط خطرناک موجود در سرزمین های اشغالی فلسطین و شرق بیت المقدس غیر قابل دوام است و زمان آن رسیده که شرایط لازم برای حفاظت از مردم آن منطقه در چارچوب حقوق بشردوستانه بین المللی فراهم شود و از جان مردم بی گناه حفاظت شود.

سفیر کشورمان افزود: شورای امنیت باید به مسئولیت خود برای یافتن یک راه حل صلح آمیز و عادلانه برای فلسطین عمل کند و جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد که زمان پایان دادن به اشغالگری غیرقابل قبول صهیونیست ها و بی کیفری این رژیم که سرچشمه بی ثباتی، نا امیدی و خشم در خاورمیانه بوده و اقداماتی علیه صلح جهانی است، فرا رسیده است.

غلامعلی خوشرو در پایان به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، همچنین تجاوزهای مکرر و مستمر این رژیم علیه تمامیت ارضی لبنان و ادامه اشغال غیر قانونی بلندی های جولان سوریه را محکوم کرد.

کد N1000816

وبگردی