آفتاب
وزیر دفاع:

اگر انتخاب صحیح را از جامعه‌ای بگیریم آن جامعه مرده است

اگر انتخاب صحیح را از جامعه‌ای بگیریم آن جامعه مرده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که «حرکت امام حسین (ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سنت پیامبر اسلام (ص) بود» گفت: جامعه‌ای که مسیر امام حسین(ع) را ادامه دهد، زنده و پویاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که «حرکت امام حسین (ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سنت پیامبر اسلام (ص) بود» گفت: جامعه‌ای که مسیر امام حسین(ع) را ادامه دهد، زنده و پویاست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، سردار حسین دهقان در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به واقعه عاشورا در سال 61 هجری‌قمری، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می‌بایست در واقعه عاشورا یا ذلت را می‌پذیرفت و یا شهادت و اسلام را، که به طور طبیعی شهادت و اسلام را پذیرفت و حاضر به پذیرش ظلم یزیدیان نشد.

وی با تاکید بر این‌که «در واقعه عاشورا امام حسین(ع) به عنوان عزیزترین بشر تاریخ باید پا به عرصه می‌گذاشت تا اسلام تا قیامت زنده بماند»، تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سنت پیامبر اسلام (ص) بود.

وی با اشاره به این‌که «دین اسلام نوید حیات و زندگی است»، خاطرنشان کرد: حیات اسلام حیاتی متجلی از تبلور اخلاقیات و راه و رسم خداوند بلند مرتبه و قرار گرفتن در مسیر حق است.

وزیر دفاع با بیان این‌که «انسان همواره در مرحله انتخاب است»، گفت: انتخاب انسان، انتخابی بین نفس، خود، حق و باطل است که باید قادر باشد حق را انتخاب و عمل صالح را انجام دهد.

اگر ما انتخاب صحیح و امر به معروف و نهی از منکر را از جامعه‌ای بگیریم آن جامعه مرده است. انسان صاحب رسالت الهی است و موجودی است که آمده است نیابت و جانشینی خدا را در زمین داشته باشد.

وی با بیان این‌که «واقعه عاشورا تابلوی تمام‌نمای همه خوبی‌ها و زشتی‌هاست»، گفت: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد تا چراغ راهنمای بشر باشد. امام حسین(ع) نشان داد برای اسلام بایستی سرمایه‌گذاری کرد تا انسانیت انسان وجود داشته تا در مقابل حاکم جاعل و دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان این‌که «اگر جامعه‌ای مسیر امام حسین(ع) را ادامه دهد آن جامعه زنده و پویا بوده و ذلت و خواری را نمی‌پذیرد»، گفت: پایداری و ماندگاری حرکت حسینی نشان داد که انسان تحت هیچ شرایطی زیر ظلم نرفته و اگر چنین شود ظالمی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

دهقان با تاکید بر این‌که «کسانی که به دنبال فتنه‌اند هرجا فرصت کنند باطل را ترویج می‌کنند» اظهار کرد: علی‌رغم تلاش استکبار جهانی و دشمنان علت این‌که ملت ما امروز در اوج اقتدار قرار دارد، این است که همواره سعی کرده‌ایم با تبعیت از نهضت امام حسین(ع) و عاشورا مقابله با ظالم را در درون خود زنده و شاداب نگهداریم.

وی با اشاره به صحنه‌های مشابه عاشورا در یمن، سوریه، عراق و ...، خاطرنشان کرد: در این صحنه‌ها نیز یزیدیان سعی می‌کنند از دروازه‌ها عبور کرده و ارزش‌ها را از بین ببرند.

وی با بیان این‌که «تبعیت از نهضت امام حسین (ع) باعث شده که ملت ایران اسلامی در چشم دیگران بزرگ و عزت‌مند دیده شود»، گفت: نهضت امام حسین(ع) این امکان را می‌دهد که با صراحت در مقابل زورگویی‌ها بایستیم و هیچ نگرانی نداشته باشیم چون نتیجه، شهادت یا پیروزی است که هر دو حالت عزت، بزرگی و خوبی بوده که بالاتر از آن وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N1000699

وبگردی