آفتاب

انتقاد دولت گرجستان از اپوزیسیون به دلیل آزار جنسی زندانیان

انتقاد دولت گرجستان از اپوزیسیون به دلیل آزار جنسی زندانیان

در پی افشای ویدیوی آزار جنسی زندانیان به دست نیروهای دولتی،‌ نخست‌وزیر گرجستان حزب اپوزیسیون اصلی این کشور را "سازمانی جنایی" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان پس از انتشار ویدئویی مطرح شد که مدعی سوء استفاده جنسی از زندانیان توسط افسران مجری قانون در زمان روی کار بودن این حزب اپوزیسیون است.

این در حالی است که حزب اپوزیسیون گاریباشویلی را به سوء استفاده از ویدیویی که متعلق به چهار سال قبل بوده متهم کرده است تا توجه مردم را از مشکلات فزاینده اقتصادی منحرف کند و اعلام کرد که این اظهارات نخست‌وزیر می‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها شود.

این ویدئو که تصاویری از سوء استفاده جنسی از دو زندانی را در سال 2011 به تصویر می‌کشد، در یک وب‌سایت مستقر در اوکراین منتشر شده است. انتشار این ویدئو منجر به افزایش اعتراضات توسط گروه‌های حامی دولت شده است که دفاتر حزب اپوزیسیون را هدف قرار داده‌اند و از آن جمله جنبش ملی متحد است که در سال 2012 قدرت خود را از دست داد.

گاریباشویلی در یک جلسه دولت گفت: البته جامعه از این ویدئوها منزجر و حیرت‌زده شده است و البته من واکنش و خشم آن‌ها را درک می‌کنم.

نخست‌وزیر گرجستان که سال آینده انتخابات را در پیش دارد گفت که این جنبش حق ماندن در سیاست را فدا کرده است. یک عضو جنبش ملی متحد گفت که این ویدئو سوء استفاده جنسی عمدا ساعاتی پس از آنکه یک نظر سنجی نشان داد که حمایت برای حزب رویای گرجستان حاکم 14 درصد کاهش یافته عمدا منتشر شده است. نیکا نیژارادزه گفت: دولت از این مساله ناراحت است و سعی دارد تا توجه مردم را از مسایل دیگر منحرف کند.

گئورگی مارگولاشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان خواستار خوشتنداری مردم شد. وی گفت: متاسفانه بیانیه‌ای که امروز توسط رئیس دولت منتشر شده است به جای آرام‌سازی شرایط تنش‌هایی را به شرایط سخت افزوده است. وی افزود: من از همه می‌خواهم از گام‌های شدید خودداری کنند و بر احساسات خود غلبه کنند.

انتهای پیام

کد N1000603

وبگردی