آفتاب

ادعای اردوغان درباره عوامل بمبگذاری خونین آنکارا

ادعای اردوغان درباره عوامل بمبگذاری خونین آنکارا

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: انفجار انتحاری آنکارا که 102 کشته بر جای گذاشت اقدامی مشترک با همکاری داعش، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و سازمان اطلاعات سوریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان تجمعی گسترده در آنکارا گفت: دو عامل انتحاری که خود را در راهپیمایی فعالان حامی کردها در 10 اکتبر 2015 منفجر کرده و جان 102 تن را گرفتند، از عوامل داعش، پ.ک.ک، حزب اتحاد دموکراتیک و سازمان اطلاعات سوریه بودند و با همکاری این چند گروه و سازمان دست به این اقدامات خرابکارانه در این راهپیمایی صلح‌آمیز زدند.

مقام‌های دولت ترکیه اعلام کردند که این دو عامل انتحاری که گمان می‌رود مرتبط با داعش بوده باشند، دست به این اقدام انتحاری زدند و مرگبارترین اقدام تروریستی را که تاکنون در خاک ترکیه صورت گرفته رقم زدند. سخنان اردوغان در حالی مطرح می‌شود که اپوزیسیون، فعالان چپگرا و کردها دولت حاکم عدالت و توسعه را متهم به دست داشتن در این حمله می‌کنند.

یکی از عاملان انتحاری برادر یکی از افراد مرتبط با داعش بود که خود را در میان جمعیت حامیان سوسیالیست و کردها در سروچ واقع در جنوب شرق ترکیه 20 ژوئیه منفجر کرد و باعث کشته شدن 33 تن شد. گمان می‌رود که این برادران از اعضای گروه تروریستی داعش در استان آدیامان واقع در جنوب شرق ترکیه بوده باشند. برادر دوم که عامل بمبگذاری در آنکارا بود، شناسایی نشده است.

اگرچه یافته‌ها حامی از نقش داعش در حمله آنکاراست اما احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که هم داعش و هم پ.ک.ک در این حمله دست داشتند.

انتهای پیام

کد N1000568

وبگردی