آفتاب

کلینتون انتقاد جمهوری‌خواهان در ماجرای بنغازی را به چالش کشید

کلینتون انتقاد جمهوری‌خواهان در ماجرای بنغازی را به چالش کشید

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان حضور در کمیته بررسی حمله به بنغازی لیبی در سال 2012 به سوالات نمایندگان این کمیته پاسخ داد و توانست این آزمون سخت سیاسی را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد پیش‌روی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در این جلسه پرسش و پاسخ و شهادت 11 ساعته در کمیته بررسی حمله 2012 به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی اتهامات جمهوری‌خواهان را درباره سوء مدیریت و عملکرد نامناسبش درباره این مساله رد کرد.

جمهوری‌خواهان کلینتون 67 ساله را به عدم پاسخگویی مناسب به مسائل مربوط امنیتی در جریان حمله به این کنسولگری و تحریف اذهان عمومی درباره علت وقوع این رخداد که توسط افراط‌گرایان صورت گرفت متهم کرده بودند.

این جلسه شهادت و پرسش و پاسخ طولانی مدت اخبار جدیدی را درباره این رخداد فاش نکرد و کلینتون همچنان در گفته‌های سابقش درباره آن حمله تاکید داشت. وی در این جلسه گفت که بابت اتهامات وارد شده از جانب جمهوری‌خواهان واقعا متاسف است چون آنها وی را متهم کردند که می‌توانست با تقویت اوضاع امنیتی در کنسولگری آمریکا در بنغازی جان کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر را در این ساختمان دیپلماتیک نجات دهد.

وی به این هیات تحقیق ویژه تحت رهبری جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا گفت: من درباره آنچه که اتفاق افتاده و پس از آن به طور کلی فکر کرده‌ام و مطمئنم که به صورت مناسبی به تمامی سوال‌ها پاسخ دادم. من هر آنچه را که باید انجام می‌شد در این باره انجام دادم.

حضور کلینتون به عنوان نامزد پیش‌روی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شناخته شده یک آزمون سخت و حساس محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از موضع خود در قبال لیبی در زمانی که این سمت را بر عهده داشت به شدت دفاع کرده و اتهامات جمهوری‌خواهان را درباره خودش مبنی بر سوء‌مدیریت رخدادهای لیبی و آنچه که در کنسولگری آمریکا در این کشور رخ داد زیر سوال برد و آن را رد کرد و افزود: من به طور کامل مسئولیت آنچه را که در لیبی رخ داد بر عهده گرفتم. من دیگر مسئول درخواست‌های خاص و نظارت‌های امنیتی نبودم.

وی به این هیات ویژه گفت که حملات به هیچ عنوان نباید اقدامات آمریکا را در سطح جهانی منحرف کرده و ادامه داد که آنچه که در بنغازی رخ داد قبلا به طور کامل مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

این مقام مسئول و ارشد آمریکایی ادامه داد: ما نیازمند رهبری در داخل برای هماهنگ کردن رهبری در جهان و به صورت گسترده هستیم.

براساس نظرسنجی‌های اخیر مشخص شده که آمریکایی‌ها نسبت به تحقیق صورت گرفته درباره حمله بنغازی دچار دودستگی شدند به طوری که براساس نظرسنجی اخیر موسسه ایپسوس / خبرگزاری رویترز مشخص شد 35 درصد از شرکت‌کنندگان تنها اعلام کردند که جلسه مربوط به بنغازی و پاسخ‌هایی که داده شده کاملا معتبر است در حالی که 67 درصد از جمهوری خواهان، 6 / 39 درصد از حامیان نمایندگان مستقل و 5 / 16 درصد تن از حامیان دموکرات‌ها چنین نظری داشتند.

انتهای پیام

کد N1000508

وبگردی