آفتاب

هشدار اردن در مورد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

هشدار اردن در مورد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس

«ناصر جوده» با هشدار در مورد تشدید اقدامات اسرائیل در قدس اشغالی، تحقق راه حل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ناصر جوده در سخنرانی خود در شورای امنیت افزود: ازدن از گزینه های دیپلماتیک برای مقابله با تجاوزات اسراییل در اراضی اشغالی استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن همچنین نسبت به انفجار اوضاع در سطح گسترده و کشیدن شدن آن به فراتر از اراضی اشغالی فلسطین به گونه ای که تهدیدی علیه امنیت و صلح بین المللی باشد، هشدار داد.

جوده افزود: رژیم صهیونیستی باید خود را از سیاست های تاکتیکی داخلی و بهانه هایی که برای هیچکس مشخص نیست اجتناب کند و در مورد اظهارات مکرر خود پیرامون تمایل به صلح جامه عمل بپوشاند.

وی تاکید کرد: اردن بار زیادی را در برابر آوارگان سوری متحمل می شود از این رو راه حل همه جانبه سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است.

سرزمین های اشغالی از ۲۲ روز پیش شاهد اعتراضات گسترده فلسطینی ها به سیاستهای تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و طرح تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی است.

در همین حال گزارش ها از مناطق مختلف سرزمین های اشغالی، از افزایش بازداشت های فلسطینیان توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و افزایش حملات شهرک نشینان به منازل فلسطینیان و ضرب و جرح آنان حکایت دارد.

کد N1000462

وبگردی