آفتاب

انتقاد آمریکا از "فرش قرمز" مسکو برای اسد

انتقاد آمریکا از "فرش قرمز" مسکو برای اسد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیدار میان رئیس جمهوری سوریه و همتای روسی وی "غیرمنتظره" نبوده و تاثیری بر مذاکرات آینده میان وزیران خارجه این دو کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: دیدار میان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در مسکو غیرمنتظره نبوده است.

وی بعید دانست که این دیدار بر مذاکرات قریب الوقوع میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسی وی در وین تاثیر بگذارد.

کربی اظهار داشت: این مذاکرات سرآغاز دیدارهایی میان سیاستمداران برای مذاکره در خصوص درگیری‌های سوریه خواهد بود. ما در آینده شاهد مذاکرات بیشتری خواهیم بود که در قالب دیدارهای دو جانبه و چند جانبه صورت خواهد گرفت.

کربی تاکید کرد، کشورش همواره انتقال سیاسی در سوریه را حمایت می‌کند و بر اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها تاکید دارد.

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید نیز از سفر بشار اسد به مسکو انتقاد کرد و گفت: ما این سفر را بر خلاف هدف اعلام شده روسیه در راستای انتقال سیاسی در سوریه می‌دانیم.

کاخ سفید با انتقاد شدید از روسیه برای "فرش قرمز" مسکو برای بشار اسد، مسکو را به کارشکنی در روند انتقال سیاسی قدرت در سوریه متهم کرد.

شولتز به خبرنگاران گفت که فرش قرمز مسکو برای اسد با اظهارنظرهای روس‌ها در مجامع جهانی که خواهان انتقال سیاسی در سوریه هستند، مغایرت دارد و اقدامات مسکو در سوریه نتایج منفی به بار می‌آورد.

انتهای پیام

کد N999946

وبگردی