آفتاب

افزایش ورود کشتی‌های باری به بنادر سوریه/ دمشق در مسیر جدید

افزایش ورود کشتی‌های باری به بنادر سوریه/ دمشق در مسیر جدید

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز گزارش داد همزمان با تشدید حمایت روسیه از دولت بشار اسد ، بیش از 100 کشتی باری در چند هفته اخیر در بنادر سوریه پهلو گرفته اند .

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه تجاری بین المللی، این کشتی ها بطور مستقیم از روسیه، بنادر دریای سیاه از قبیل «کونستانزا» در رومانی و همچنین از لبنان و مصر به سوریه رفته اند.

به گفته این منابع، کشتی های مزبور شامل اقلامی برای تقویت تهاجم (علیه تروریست ها) در سوریه و نیز کالاهایی مانند گندم و شکر برای تغذیه مردم است.

در این حال یک سخنگوی دولت روسیه گفت که این کشور هیچ سفارسی برای انتقال کالا به سوریه صادر نکرده است.

منابع آگاه تجاری گفتند: برخی از این محموله ها برای تحویل سفارش های دولت های سوریه و روسیه بوده و برخی دیگر از سوی تامین کنندگانی بوده که به دنبال فرصتی برای فروش کالاهای خود به سوریه بوده اند.

یک منبع تجاری خاورمیانه ای گفت: کشتی ها تحت حمایت قرار دارند و لجستیک انتقال این محموله ها در زمان حاضر پیچیده و آشفته است؛ ما همه این را به دلیل مداخله بیشتر روسیه می دانیم.

وی افزود: هزینه حمل هر کانتینر باری به سوریه در دو هفته گذشته با 25 درصد افزایش به بیش از 80 دلار برای هر تن رسیده است.
در اواخر ماه اوت تنها هفت کشتی وارد بندر طرطوس سوریه شده بود اما این تعداد در هفته منتهی به 12 اکتبر (20 مهر) به 29 کشتی رسید.

بر اساس آمار شرکت بین المللی «پل استار» ، تعداد کشتی هایی که از اواسط سپتامبر تا 21 اکتبر به سوریه رفته اند به 95 فروند رسیده است.

در بندر لاذقیه سوریه نیز ورود کشتی ها در ماه سپتامبر به اوج خود رسید بطوری که از اواسط سپتامبر تا 21 اکتبر در مجموع 34 کشتی در این بندر سوریه پهلو گرفتند.

5252

کد N999942

وبگردی