آفتاب

واکنش سناتور آمریکایی به خروج کانادا از ائتلاف ضدداعش

واکنش سناتور آمریکایی به خروج کانادا از ائتلاف ضدداعش

سناتور آمریکایی در واکنش به تصمیم کانادا برای انصراف از شرکت در حملات هوایی علیه داعش گفت: فکر نمی کنم آنها با این قضیه مخالف باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بعد از اینکه جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا گفت که کشورش حاضر نیست همراه آمریکا علیه داعش در سوریه بجنگد، یک سناتور آمریکایی از ادامه همکاری های آمریکا و کانادا در این زمینه خبر داد.

بن کاردین سناتور آمریکایی در واکنش به سخنان نخست وزیر تازه انتخاب شده کانادا گفت: آمریکا و کانادا در حمله به داعش شریک محسوب می شوند.  

کاردین سناتور دموکراتی مجلس سنای آمریکا در نشست کمیته روابط خارجی کنگره گفت: باید با طرفهای کانادایی بیشتر گفتگو کنیم. کانادا همیشه همپیمان آمریکا در سیاست خارجی و به خصوص حمله به داعش بوده است.

 پیش از این جنگنده های کانادایی تحت نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا بارها مواضع داعش را بمباران کرده اند. نخست وزیر جدید کانادا بعد از انتخابش به این سمت اعلام کرد کشورش دیگر حاضر نیست در سوریه و عراق به آمریکا کمک کند.

کاردین در پاسخ به این سوال که از او پرسیده شده بود آیا فشار مقامات آمریکایی در تغییر تصمیم کانادا تاثیرگذار خواهد بود گفت: فکر نمی کنم در مبارزه با داعش آنها مخالف ما باشند.

گفتنی است ترودو بعد از ۱۰ سال رهبری محافظه کاران در کانادا با اکثریت آرا توانست به قدرت برسد. این کشور از سال ۲۰۱۴ تا کنون در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت دارد.

کد N999851

وبگردی