آفتاب

دیپلمات سوری: سفر اسد به روسیه اوج روابط راهبردی دمشق و مسکو است

دیپلمات سوری: سفر اسد به روسیه اوج روابط راهبردی دمشق و مسکو است

سفیر سوریه در روسیه با اشاره به سفر اخیر بشار اسد به مسکو، این سفر را نقطه اوج روابط راهبردی میان دو کشور قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه با تاکید بر اهمیت سفر غیرمنتظره بشار اسد، رییس‌جهموری‌ سوریه به مسکو، خاطرنشان کرد، مذاکرات و رایزنی‌ها میان اسد و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی از همان آغاز درگیری‌ها در سوریه هرگز متوقف نشده است.

حداد تصریح کرد: سفر غیرمنتظره اسد به روسیه نباید مایه شگفتی و تعجب باشد زیرا روابط میان دمشق و مسکو از آغاز بحران در سوریه هیچ‌گاه توقف نداشته است.

این دیپلمات سوری خاطرنشان کرد: سفر اخیر اسد به مسکو را می‌توان به عنوان نقطه اوج روابط راهبردی دو جانبه میان روسیه و سوریه قلمداد کرد. وی افزود: این سفر در بحبوحه جنگی بسیار دشوار صورت می‌گیرد؛ جنگی که حدود چهار سال است که سوریه را فراگرفته است.

سفیر دمشق در مسکو اظهار کرد: این سفر با هدف رایزنی درباره ابزارهای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن در سوریه و خاورمیانه انجام گرفته است.

حداد خاطرنشان کرد: پیام این سفر کاملا ساده است. ائتلافی که به تازگی میان روسیه و سوریه و سایر جناح‌های بالقوه برای مبارزه با تروریست‌ها شکل گرفته با هدف مقابله با تروریسم با حداکثر کارآیی و دقت و جلوگیری از حملات تروریستی است. در همین راستا این ائتلاف از حملات هوایی با کمک ارتش سوریه استفاده خواهد کرد و در کنار آن ارتش سوریه به عملیات‌های زمینی خود با موفقیت ادامه می‌دهد.

سفیر سوریه در روسیه همچنین تاکید کرد که برقراری صلح و سازش سیاسی در کشورش بدون از میان بردن تروریسم به طور کامل امر محتملی نیست.

انتهای پیام

کد N999820

وبگردی