آفتاب

لاریجانی: نامه مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام راه روشنی پیش روی دولت می‌گذارد

لاریجانی: نامه مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام راه روشنی پیش روی دولت می‌گذارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه دیروز مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام گفت : نکاتی که ایشان در این نامه ذکر کردند مجموعه منسجمی است که هم تأیید حرکت مذاکرات در آن هست و هم رجوع به مفادی که در قانون مجلس آمده است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، علی لاریجانی که در سوچی روسیه به سر می برد اظهار داشت: من قبلاً هم این نکته را گفته بودم که در ایران مقام معظم رهبری در دو دهه قبل نقش یکتایی هم در تأسیس فناوری هسته ای داشتند و هم در این دوران بسیار طولانی تثبیت فناوری هسته ای که در دولت ها و سلایق مختلف بود ایشان با پشتیبانی و پایداری شان باعث شدند که ملت ایران صاحب این فناوری شود و هم امروز در خاتمه این بحث، نقش آفرینی ایشان کاملاً محرز است و دیده می شود.

وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از این جهت واقعاً باید هم خدا را سپاس گفت به پاس این تفکر عمیق برای آینده ایران و هم پشتیبانی های ایشان.

لاریجانی با اشاره به نامه دیروز مقام معظم رهبری درباره اجرای برجام گفت: نکاتی که ایشان در این نامه ذکر کردند مجموعه منسجمی است که هم تأیید حرکت مذاکرات در آن هست و هم رجوع به مفادی که در قانون مجلس آمده است چون نمایندگان مجلس مظهر اراده ملت هستند و در بحث های طولانی که داشتند به چارچوب هایی برای اجرای برجام رسیدند.

وی افزود: عنایت و تاکید مقام معظم رهبری در بندهای مختلف این نامه به مصوبه مجلس نشان می دهد که ایشان به توجهی که مجلس در این باره کرد عنایت خاصی داشتند و همچنین مباحث مهمی که در شورای عالی امنیت ملی به عنوان مرجع اصلی این پرونده در سال های گذشته، مطرح شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه اینها به اضافه بعضی نکات مهم در سیاست کلی جمهوری اسلامی درخصوص آمریکا و رفتار آمریکا ، موضوعی است که می تواند مسیر را برای ادامه کار روشن تر کند و فکر می کنم برای اجرای برجام راه روشنی پیش روی نمایندگان دولت است و طبعاً سیستم های نظارتی هم برای صیانت از این چارچوب ها لازم است که ان شاءالله در شورای عالی امنیت ملی پیگیری خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: من صمیمانه از مقام معظم رهبری تشکر می کنم هم به خاطر عنایتشان به قانون مجلس و هم عنایتشان به نمایندگان محترم مجلس که در این راه زحمت زیادی کشیدند و کمیسیون برجام و سایر کمیسیون ها که همگی فعال بودند.

2929

کد N1000342

وبگردی