آفتاب
یک استاد حوزه و دانشگاه:

مجالس امام حسین (ع) باید سنگین برگزار شود

مجالس امام حسین (ع) باید سنگین برگزار شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کسی در زمان غیبت از راه ولایت زاویه درست کند در خط ابا عبدالله الحسین(ع) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام امرالله اندرزیان در جمع عزاداران حسینی با اشاره به رواج برخی بدعت‌های ناروا توسط بعضی شیعه انگلیسی‌ها در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) (قمه زنی، شعرهای ناروا، لخت شدن) این کارها را جهت تضعیف شیعیان دانست و با جایز نداستن چنین مسائلی افزود: مجالس امام حسین(ع) باید سنگین و محزون در شان آن امام بزگوار برگزار شود.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود جنگ و قیام و شهادت سیاسی نباشد، مجالس ابا اعبدالله الحسین را سیاسی دانست و گفت: مجالس امام حسین(ع) سیاسی و در خط ولایت و حاکمیت الهی است نه به معنای سیاسی فریبکاری و قوم بازی، و آنان که مقابل ابا عبدالله الحسین(ع) ایستادند همه دنیا طلب بودند و فریب دنیا را خوردند.

این استاد حوزه و دانشگاه حضور در مجالس اباعبدالله الحسین را قدم گذاشتن در مسیر ولایت عنوان و تصریح کرد: هر کسی در زمان غیبت از راه ولایت زاویه درست کند در خط اباعبدالله الحسین(ع) نیست.

حجت الاسلام اندرزیان دین اسلام را وابسته به قیام امام حسین(ع) دانست و با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع)بعدهای معنوی، سیاسی و فرهنگی به همراه دارد گفت: در مکتب اهل بیت(ع) بودن باعث نورانیت و سعادت انسان ها در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خویش به تبیین انسان‌های دنیاطلب سطحی نگر و سهل اندیش پرداخت و با اشاره به سهل انگاری و بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز هم حادثه کربلا تکرار شده و کسانی که آن روز بر سر دوراهی قرار گرفتند و دنیار را خریدند از خدا و امام حسین(ع) و قیامت برای همیشه جدا شدند.

به گفته اندرزیان اولین عاملی که باعث سطح نگری چنین افرادی در جامعه می‌شود جهل مرکب است.

حجت الاسلام اندرزیان مذاکره اباعبدالله الحسین(ع) با عمر سعد در کربلا را هدایت کردن دشمن دانست و با بیان اینکه لشکر دشمن در جهل مرکب گم شده بود گفت: نهیب‌های امام حسین (ع) به عمر سعد که این راه غلط است هیچ گونه اثری نداشت.

رییس هیات انصارالثقلین دهدشت، تکبر، فخرفروشی، مخلد بودن، در خط دشمن بودن، نداشتن اعتقاد به خدا و قیامت را از نشانه های جهل مرکب عنوان و بیان کرد: اگر مسئولیت‌هایمان برای نام و نشان دنیایی باشند دچار جهل مرکب هستیم.

وی قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم را نشان بصیرت انسان‌ها دانست و گفت: اگر کسی از راه ولایت خارج شد و مقابل ولایت فقیه ایستاد دارای جهل مرکب است، عمر سعد حافظ قرآن بود، اما چون از ولایت کناره گیری کرد دیگر حتی قرآن هم در او اثر نکرد.

حجت الاسلام اندرزیان غفلت را یکی دیگر از ویژگی‌های انسان‌های سطحی نگر عنوان و با بیان اینکه مهمترین سلاح شیطان همین غفلت است گفت: این غفلت چنان کاری با آدم‌ها می‌کند که وقتی انسان از دنیا می‌رود کاملا متوجه می‌شود که دست خالی و بدون هیچ توشه‌ای به دیار باقی شتافته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مادی گرا بودن انسان‌های سطحی‌نگر که از آمریکا و اروپا به عنوان کشورهای تمدن یافته یاد می‌کنند این نگرش را غلط پنداشت و با بیان اینکه دنیای این کشورها چیزی جز عذاب و جنایت و فریبکاری نیست گفت: هر جایی که عدالت، فضیلت، کرامت انسانی، اخلاق الهی و انسانیت سرلوحه امورات قرار بگیرد عنوان کشور دارای تمدن گفته می شود.

حجت الاسلام اندرزیان با استناد به آیات قرآن کریم که می‌فرماید کسانی که از غفلت برخوردار شدند دریچه های هدایت را به روی خود بستند و لجاجت و عناد را به سر حد اعلا رساندند گفت: در حادثه تاسف بار فاجعه منا سردمداران و ادعا کنندگان حقوق بشر حتی یک ندا از حلقوم ناپاکشان بیرون نیامد و به خاطر این دنیا نامی ننگ تا ابد برای خود به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در ایام عاشورای حسینی و دیگر مجالس معنوی اضافه کرد: نباید خدای ناکرده با حضور در عروسی‌های مبتذل، تالارها و سیاست‌های انتخاباتی دین و ایمان خود را فدای چنین مسائل بی‌ارزشی کنیم.

انتهای پیام

کد N1000266

وبگردی